بازارفیدفید برترفین تک و فناوریموبایل

افت کیفیت آیفون 16 پرو؛ صفحه‌نمایش به کاربر پاسخ نمی‌دهد!

با توجه به گزارش‌های اخیر، کاربران آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس با مشکلات قابل توجهی در صفحه‌نمایش خود مواجه شده‌اند. این مشکلات، شامل عدم پاسخگویی صفحه‌نمایش به لمس‌ها و رفتارهای ناپایدار دستگاه است که در شرایط مختلف به‌خصوص در حین به‌روزرسانی نرم‌افزاری مشاهده می‌شود.

به‌رغم قیمت بالای این دستگاه‌ها، کاربران از عملکرد ضعیف و ناپایدار آن‌ها ابراز ناامیدی کرده‌اند. این موضوع نه تنها تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند اعتبار برند اپل را نیز به چالش بکشد.

به‌روزترین‌ها| گزارش‌هایی از مشکلات لمسی در گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس منتشر شده که نگرانی‌هایی را در میان کاربران ایجاد کرده است. برخی کاربران اظهار کرده‌اند که عملکرد صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها از سطح انتظار به خصوص برای گوشی تلفن همراه 999 دلاری پایین‌تر است. این مشکلات در حالی پدید آمده که این خط تولید آیفون در تاریخ 20 سپتامبر 2024 روانه بازار شده است.

تجربه ناخوشایند کاربران آیفون 16

کاربران متعددی از طریق شبکه‌های اجتماعی به ویژه پلتفرم X به اشتراک گذاشته‌اند که صفحه‌نمایش دستگاه‌هایشان به لمس‌ها پاسخ نمی‌دهد. یکی از کاربران به مشکل عدم پاسخگویی صفحه‌کلید اشاره کرده و دیگری بیان کرده که صفحه‌نمایش پس از تلاش برای به‌روزرسانی به نسخه بتای iOS 18 گیر کرده است. کاربران دیگر نیز از نادیده گرفتن لمس‌ها، حرکت‌ها و پیمایش‌های خود توسط گوشی شکایت کرده‌اند.

یکی از کاربران به نام بن منزی  در پست خود در X نوشته است: «من در حال تجربه مشکلات لمسی با صفحه‌نمایش آیفون 16 پرو خود هستم، به‌خصوص در قسمتی که در تصویر با رنگ قرمز مشخص شده است. در ابتدا فکر می‌کردم مشکل از محافظ صفحه‌نمایش است اما با یا بدون محافظ، همچنان این مشکل وجود دارد. فیدبک هپتیک ثبت می‌شود اما کاراکترها نمایش داده نمی‌شوند.»

همچنین، یکی دیگر از کاربران با نام مارلون در توییتی اعلام کرده است: «من نمی‌توانم آیفون 16 پرومکس خود را باز کنم! در هنگام به‌روزرسانی به نسخه بتای iOS 18 در صفحه شروع، گیر کرده است. چهار بار دستگاه را به‌طور کامل ریست کرده‌ام اما نتیجه‌ای نگرفته‌ام.»

در پلتفرم یوتیوب نیز مثال‌هایی از این مشکلات به نمایش گذاشته شده است که در آن‌ها صفحه‌نمایش به نظر می‌رسد یخ زده، دچار نقص است و دارای نقاط «مرده» است، جایی که بخشی از صفحه‌نمایش نسبت به لمس کاربر واکنشی نشان نمی‌دهد.

یک کاربر دیگر نیز بیان کرده است که وقتی به فروشگاه اپل رفته و چندین دستگاه دیگر را نیز آزمایش کرده، مشاهده کرده که آن‌ها نیز دچار همین مشکل بوده‌اند. وی افزود: «در این مرحله هنوز معتقدم این مشکل نرم‌افزاری است، زیرا این باگ روی صفحه قفل گوشی ظاهر نمی‌شود. اگر نقص سخت‌افزاری بود، باید در تمام قسمت‌های گوشی رخ می‌داد.»

این مسئله ممکن است باعث شود که اپل نیازی به فراخوانی دستگاه‌های معیوب یا ارائه دستگاه‌های جایگزین نداشته باشد. به جای آن، ممکن است با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ساده بتوان مشکل را برطرف کرد و رضایت کاربران آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس را به دست آورد.

علت بروز مشکلات لمسی در صفحه‌نمایش آیفون 16 پرو چیست؟

یکی از احتمالات این است که مشکل مربوط به الگوریتم رد لمس iOS باشد که برای جلوگیری از ثبت لمس‌های ناخواسته طراحی شده است. اگر این الگوریتم بیش از حد حساس باشد، ممکن است باعث شود که گوشی لمس‌های کاربر را نادیده بگیرد. تماس تصادفی با قسمت‌های صفحه‌نمایش ممکن است منجر به رد شدن تمامی لمس‌های جدید برای مدت کوتاهی شود.

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که لمس‌های آن‌ها در نزدیکی کنترل دوربین جدید در سمت راست صفحه‌نمایش نادیده گرفته می‌شود. دلیل احتمالی دیگر ممکن است حاشیه‌های باریک‌تر آیفون 16 پرو نسبت به آیفون 15 پرو باشد.

کوچک‌تر شدن حاشیه‌ها ممکن است باعث شود که گوشی در برابر لمس‌های تصادفی کمتر محافظت داشته باشد و آن‌ها را به عنوان اشتباه تفسیر کند و آن‌ها را رد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا