اخبار برگزیدهبازارخودروفیدفید برتر

فیات 500 برقی با توقف تولید روبه رو شد؛ برنامه پارسیان موتور چه خواهد شد؟

شرکت خودروسازی فیات به عنوان زیر مجموعه گروه خودروسازی استلانتیس اعلام کرد که تولید فیات ۵۰۰ برقی با توقف تولید مواجه شده است.

به‌روزترین‌ها| تولید این خودرو برقی در ماه سپتامبر سال میلادی جاری به دلیل کمبود مشتری و کاهش تقاضا متوقف شد، قرار بود این خودرو در ۱۱ اکتبر (ماه میلادی جاری) مجدد آغاز شود، ولی به نظر می رسد این گروه خودروسازی بنا دارد تا اول نوامبر تولید انجام ندهد.

این شرکت خودروسازی قصد داشت تولید فیات ۵۰۰ برقی را از ۱۲ سپتامبر به مدت ۴ هفته با توقف مواجه کند، اما ظاهرا تولید این محصول بیشتر از ۳ هفته دیگر در کارخانه میرافیوری با توقف همراه می شود. این تصمیم همزمان با بیانیه اتحادیه کارگری اروپا مبنی بر تولید خودروهای الکتریکی در این قاره ارتباط عمیق دارد.

علیرغم توقف تولید فیات ۵۰۰ برقی، هنوز زود است که به خروج این محصول از خط تولید فکر کرد؛ چرا که استلانتیس برنامه دارد ۱۱۰ میلیون دلار در این پروژه طی ۲ سال آینده سرمایه گذاری کند . البته فیات برنامه دارد که نسخه هیبریدی و گازسوز این محصول را نیز به زودی راهی بازار کند.

فیات 500 برقی با توقف تولید روبه رو شد؛ برنامه پارسیان موتور چه خواهد شد؟

پارسیان موتور چه خواهد کرد؟

پارسیان موتور به عنوان یک شرکت فعال در صنعت و بازار خودرو مدعی نمایندگی عرضه فیات است، این شرکت سال گذشته اعلام کرد که برنامه عرضه فیات ۵۰۰ برقی را دارد.

با در نظر گرفتن توقف تولید موقت فیات ۵۰۰ باید دید که این شرکت چه تصمیمی برای برنامه احتمالی خود خواهد داشت؟

گفتنی است که فیات ۵۰۰ یکی از خودروهای هاچ بک ارزان اروپا است، اما این خودرو در کشور به عنوان هاچ بک میلیاردی شناخته می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا