اقتصاد ایرانبازارسلامتفیدفید برتر

افزایش صادرات دارویی ایران به بیش از 104 میلیون دلار

در نیمه نخست سال جاری، صادرات دارو در ایران به میزان ۱۹ درصد افزایش یافت و به ۴۹ هزار و ۴۰۰ تن به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید. همچنین، واردات دارو به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار انجام شده که نسبت به سال قبل کاهش وزنی و افزایش ارزشی داشته است.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ گمرک ایران اعلام کرده است که صادرات دارو در نیمه نخست سال جاری ۱۹ درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط گمرک ایران، در این بازه زمانی، ۴۹ هزار و ۴۰۰ تن دارو به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار صادر شده است.

افزایش صادرات دارو در مقابل کاهش واردات

این گزارش به بررسی عملکرد ۳۴۵ شرکت دارویی در زمینه تجارت خارجی پرداخته که شامل واردات و صادرات داروها، مکمل‌ها، مواد اولیه دارویی و واردات داروها بوده است. طبق این آمار، شرکت‌های دارویی در نیمه اول سال ۱۴۰۳ موفق به واردات ۵۴ هزار و ۸۰۰ تن انواع دارو به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار شده‌اند.

این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۳.۷۶ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

در بخش صادرات، این گزارش نشان می‌دهد که شرکت‌های دارویی سهمی حدود ۳۰ صدم درصد از وزن و ۳.۴۱ درصد از ارزش کل واردات کشور را به خود اختصاص داده‌اند. از طرف دیگر، سهم صادرات این شرکت‌ها از کل صادرات کشور به ترتیب حدود هفت صدم درصد از وزن و ۴۱ صدم درصد از ارزش کل صادرات بوده است.

این گزارش نشان از رشد قابل توجه صادرات دارو دارد و بیانگر پیشرفت در صنعت داروسازی ایران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا