اخبار برگزیدهانرژیبازارخودروفیدفید برتر

فروش جهانی خودروهای الکتریکی 30.5 درصد جهش کرد

افزایش ۳۰.۵ درصدی فروش جهانی خودروهای الکتریکی و هیبریدی قابل شارژ در سپتامبر، رشد بازار چین و بازگشت اروپا به مسیر صعودی را نشان می‌دهد. این روند در حالی است که بازار آمریکا با سرعتی آهسته در حال پیشرفت است و آینده آن به دلیل نزدیکی انتخابات نامشخص به نظر می‌رسد.

به‌روزترین‌ها| براساس گزارش شرکت تحقیقات بازار Rho Motion، در ماه سپتامبر فروش جهانی خودروهای الکتریکی و هیبریدی قابل شارژ نسبت به سال گذشته ۳۰.۵ درصد افزایش یافته است. در این میان، چین با پشت سر گذاشتن رکوردهای قبلی خود در ماه اوت، به رشد چشمگیری دست یافته و اروپا نیز روند رشد خود را از سر گرفته است.

خودروسازان چینی در تلاش‌اند تا با وجود تعرفه‌های وارداتی تا سقف ۴۵ درصد و تقاضای جهانی کاهش‌یافته، حضور خود را در بازار اروپا گسترش دهند

این در حالی است که پیشرفت بازار ایالات متحده به‌طور آهسته و پیوسته ادامه دارد؛ به‌خصوص با توجه به انتخابات ۵ نوامبر که پیش‌بینی روندهای آینده را در این کشور دشوار کرده است.

اهمیت این افزایش فروش از آن جهت است که خودروسازان چینی در تلاش‌اند تا با وجود تعرفه‌های وارداتی تا سقف ۴۵ درصد و تقاضای جهانی کاهش‌یافته، حضور خود را در بازار اروپا گسترش دهند. در نمایشگاه خودروی پاریس، خودروسازان چینی و اروپایی به رقابت تنگاتنگ با یکدیگر پرداخته‌اند.

خودرو برقی

فروش ۱.۶۹ میلیون دستگاه خودرو الکتریکی فقط طی یکماه

طبق آمار، در ماه سپتامبر ۱.۶۹ میلیون دستگاه خودرو الکتریکی به فروش رسیده است. فروش در چین با ۴۷.۹ درصد افزایش، به ۱.۱۲ میلیون دستگاه رسیده است. در ایالات متحده و کانادا نیز رشد ۴.۳ درصدی و فروش ۰.۱۵ میلیون دستگاهی به ثبت رسیده است.

اروپا نیز با رشد ۴.۲ درصدی، فروش خود را به ۰.۳ میلیون دستگاه رسانده است. افزایش ۲۴ درصدی در فروش بریتانیا و نیز افزایش در ایتالیا، آلمان و دانمارک به این امر کمک کرده است.

شارلز لستر، مدیر داده Rho Motion، اظهار داشته که نرخ نفوذ خودروهای الکتریکی و هیبریدی در بازار چین سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده و این فروش می‌تواند تا پایان سال هر ماه رکورد جدیدی را ثبت کند

شارلز لستر، مدیر داده Rho Motion، اظهار داشته که نرخ نفوذ خودروهای الکتریکی و هیبریدی در بازار چین سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده و این فروش می‌تواند تا پایان سال هر ماه رکورد جدیدی را ثبت کند.

وی افزود: رشد سالانه ۷ درصدی در آلمان «خبر مثبت قابل توجهی» است و اهداف میانی کاهش انتشار کربن در اتحادیه اروپا برای سال آینده، بازار این منطقه را به چالش خواهد کشید.

رونق بازار خودروهای الکتریکی

رشد چشمگیر فروش خودروهای الکتریکی در چین و بازگشت بازار اروپا به مسیر مثبت، بیانگر تحولات سریع در صنعت خودروهای برقی است.

پیش‌بینی می‌شود که رقابت بین خودروسازان چینی و اروپایی برای افزایش سهم بازار در سال‌های آینده شدت گیرد

با این حال، چالش‌هایی همچون تعرفه‌های سنگین وارداتی در اروپا و نوسانات تقاضای جهانی باقی است. پیش‌بینی می‌شود که رقابت بین خودروسازان چینی و اروپایی برای افزایش سهم بازار در سال‌های آینده شدت گیرد.

به‌خصوص در شرایطی که سیاست‌های محیط‌زیستی جدیدی برای کاهش انتشار کربن در اتحادیه اروپا به مرحله اجرا در می‌آید. به این ترتیب، بازار خودروهای برقی به یکی از محورهای اصلی تغییرات صنعتی و تکنولوژیک جهان تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا