اخبار برگزیدهاقتصاد ایرانبازارمسکن

جهش 30 درصدی اجاره بهای مسکن در تهران؛ افزایش زمان خانه دار شدن به 80 سال

گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: نرخ اجاره‌ بها در تهران نسبت به سال گذشته ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته، اما نیمه دوم سال جاری برای بازار مسکن تغییری به همراه نخواهد داشت.

در عین حال، با اشاره به تلاش‌ها برای مقابله با دفاتر غیرمجاز و اهمیت توسعه سامانه‌های ثبت معاملات، او به آینده‌ای امیدوار است که با افزایش ساخت‌وساز، تعادل در بازار برقرار شود.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد: که اجاره‌بها در تهران نسبت به سال گذشته بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم سال جاری تغییر مهمی در بازار مسکن رخ ندهد. در نشست خبری که امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهر) برگزار شد،

وی به تشریح قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول پرداخت و از راه‌اندازی یک سامانه جامع برای مدیریت بازار مسکن به عنوان یک ضرورت یاد کرد و افزود: قانون الزام برای سال‌ها بین مجلس و شورای نگهبان به گردش بود و سرانجام توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید شد. بخشی از این قانون، تعرفه مشاوران املاک را تعیین می‌کند.

جهش 30 درصدی اجاره بهای مسکن در تهران؛ افزایش زمان خانه دار شدن به 80 سال

ضرورت ساماندهی مشاوران املاک با راه اندازی سامانه موازی

گودرزی ادامه داد: در سال گذشته عملیات پلمب برای ۲,۵۰۰ واحد غیرمجاز انجام شده و در شش ماه نخست سال جاری نیز ۸۰۰ دفتر املاک غیرمجاز شناسایی و پلمب شده‌اند و به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

وی همچنین تأکید کرد: راه‌اندازی سامانه‌های موازی با مشاورین املاک می‌تواند به کنترل بیشتر بر بازار مسکن کمک کند و از بروز تخلفات جلوگیری نماید. در حال حاضر، افزایش اجاره‌بها و رکود بازار مسکن از مسائل اصلی این حوزه است و قیمت‌ها در نیمه دوم سال جاری احتمالا ثابت خواهند ماند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره اثرات افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: مدت زمان خانه‌دار شدن به ۷۰ تا ۸۰ سال افزایش یافته است.

گودرزی همچنین اخباری مبنی بر «پشت‌بام خوابی» را تکذیب کرد و بیان داشت: طی سال‌های اخیر، بازار مسکن در رکود بوده و نتوانسته برای خود بازاری فراهم کند. با تولید مسکن به میزان مناسب، تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار برقرار شود و قشر آسیب‌پذیر نیز بتواند به خرید مسکن بپردازد.َ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا