معرفی ریرا با ویژگیهای برتر در ایمنی و عملکرد
ایرانخودرو با معرفی ریرا، اولین کراساوور ملی خود، گامی بزرگ در جهت نوآوری و ارتقای کیفیت در صنعت خودروسازی ایران برداشته است. این خودرو با طراحی مدرن، ایمنی بالا، و تکنولوژیهای پیشرفته، نمایانگر توانمندی مهندسان ایرانی است که با هدف رقابت جهانی وارد بازار میشود.
به گزارش بهروزترینها؛ مهدی رحیمی ندوشن سرپرست معاونت تحقیقات، طراحی و توسعه محصول ایرانخودرو، در مراسم تحویل اولین سری از خودروهای ریرا، به دستاوردهای جدید این شرکت در طراحی و تولید خودروهای با کیفیت و ایمنی بالا اشاره کرد.
وی بیان داشت که ایرانخودرو در طول دهههای گذشته با تولید محصولات مختلف، به بخشی از خاطرات مردم ایران تبدیل شده است، اما این شرکت همچنان به دنبال پیشرفت و نوآوری است و قصد دارد در آینده محصولاتی پیشرفتهتر با امکانات و کیفیت بالا برای مشتریان ایرانی عرضه کند.
رحیمی ندوشن افزود: طراحی و تولید خودرو ریرا یک پروژه چالشبرانگیز بوده که با تلاش مهندسان و کارکنان ایرانخودرو و همکاران صنعت قطعهسازی به نتیجه رسیده است.
وی تأکید کرد که هدف این پروژه علاوه بر ارتقای ایمنی و کیفیت محصولات، نگاه به آینده و پیشبینی نیازهای مشتریان در سالهای آتی بوده است.
خودرو ریرا؛ محصولی با طراحی مدرن و توجه به ایمنی و ارگونومی
رحیمی ندوشن در ادامه توضیح داد: بازار خودروهای کراساوور در حال رشد است و ایرانخودرو در طراحی ریرا، ابتدا رقبا و محصولات مشابه را بررسی کرده و سپس با استفاده از زبان طراحی روز دنیا، این خودرو را با الهام از طبیعت، تاریخ و فرهنگ ایرانی طراحی کرده است.
وی گفت: مهندسان ایرانخودرو در طراحی این خودرو تمام جزئیات از جمله ارگونومی، فضای سرنشین، ایمنی، معماری بدنه و نمای داخلی خودرو را در نظر گرفتهاند تا محصولی بهینه و ایمن تولید شود.
وی تأکید کرد: ایمنی و استانداردهای بالای محصول یکی از اصول اساسی ایرانخودرو بوده و این شرکت بههیچوجه به کمبود ایمنی در محصولات خود اجازه نخواهد داد. بدنه خودرو ریرا با استفاده از ورقهای فولادی با استحکام بالا طراحی شده که موجب قرارگیری این خودرو در رتبههای بالای ایمنی شده است.
نوآوریهای فنی در طراحی و تولید ریرا
رحیمی ندوشن در خصوص پلتفرم ریرا و قابلیتهای فنی آن نیز توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد: این خودرو روی یک پلتفرم مکانیکی جدید طراحی شده است که امکان تطابق با قوای محرکه هیبریدی و برقی را فراهم میآورد.
وی از همکاری ایرانخودرو با شرکتهای داخلی و دانشبنیان، از جمله شرکت جتکو، برای طراحی پلتفرم برق و الکترونیک ریرا خبر داد و گفت این نوآوری باعث شده تا ایرانخودرو برای نخستین بار در کشور، بدون وابستگی به شرکتهای خارجی، پلتفرم الکترونیکی خودرو را تولید کند.
سیستم خودرو متصل؛ گامی به سوی آیندهای ایمنتر
سرپرست معاونت تحقیقات ایرانخودرو همچنین از سیستم خودرو متصل در ریرا خبر داد که یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این خودرو است. این سیستم قادر است بهطور خودکار پس از وقوع حادثه، اطلاعات مربوط به سانحه را به سازمانهای امدادی ارسال کند.
طبق آمارهای بینالمللی، این سیستم میتواند تا ۴۰ درصد مرگومیر ناشی از تصادفات شهری و ۵۰ درصد تصادفات برونشهری را کاهش دهد. علاوه بر این، سیستم امدادی خودرو متصل امکان دریافت خدمات تعمیراتی و امدادی از طریق یک اپلیکیشن مخصوص را فراهم میآورد.
موتور و گیربکس ریرا؛ قدرت و عملکرد برجسته
رحیمی ندوشن در خصوص موتور ریرا نیز توضیح داد: این خودرو با موتور ارتقاء یافته EF7 پلاس که توان ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتنمتر را تولید میکند، عملکرد قابل توجهی دارد.
همچنین گیربکس ششسرعته AT نسل هفتم به رانندگی نرم و لذتبخش این خودرو کمک میکند. وی همچنین از برنامهریزی برای نصب موتور سهسیلندر با جعبهدنده دوکلاچه در آینده نزدیک خبر داد.
نوسازی ظرفیت تولید و تأمین کیفیت محصول
رحیمی ندوشن به اقدامات انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید و نوسازی سالنهای تولیدی ایرانخودرو نیز اشاره کرد.
وی بیان داشت که همزمان با طراحی و توسعه ریرا، ایرانخودرو در حال نوسازی سالنهای بدنهسازی و مونتاژ خود بوده و بهطور خاص، سالنهای تولید خودرو ریرا بهگونهای تجهیز شدهاند که قادر به تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه از این مدل خواهند بود.
وی در خصوص کیفیت ریرا افزود که مدیریت ارشد ایرانخودرو تأکید ویژهای بر ارتقای کیفیت این خودرو داشتند. برای این منظور، تمامی شبیهسازیهای کامپیوتری و آزمونهای فیزیکی لازم توسط متخصصان داخلی انجام شده و پس از انجام مراحل ارتقای کیفیت، تایید نهایی برای تولید انبوه صادر گردید.
تلاش برای پیشرفت در شرایط چالشبرانگیز
سرپرست معاونت تحقیقات ایرانخودرو در پایان گفت که با وجود چالشهای متعدد مانند تحریمها، مشکلات قیمتگذاری و شیوع بیماری کرونا، ایرانخودرو توانسته است با همدلی و همکاری همهجانبه، پروژه ریرا را به ثمر برساند.
وی تأکید کرد که ریرا نمایانگر توانمندی مهندسان ایرانی است و مسیر توسعه صنعت خودروی ایران همچنان ادامه خواهد داشت.
در نهایت، رحیمی ندوشن تأکید کرد که برای تداوم این مسیر، همکاریهای بیشتری میان تمامی ذینفعان صنعت خودروی کشور ضروری است تا ایران بتواند آیندهای روشنتر در صنعت خودروسازی رقم بزند.