اپل، گوگل و مایکروسافت سه برند برتر جهان شدند

اپل بار دیگر به صدر لیست ارزشمندترین برندهای جهان رسید و ارزش برند خود را به عدد بیسابقه ۱.۲۹ تریلیون دلار رساند. با احتساب دلار ۸۴ هزار تومانی، ارزش برند اپل معادل حدود ۱۰۸ هزار میلیارد تومان (۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان) است. گوگل و مایکروسافت نیز پس از اپل، در جایگاههای بعدی قرار دارند.
به گزارش بهروزترینها طبق گزارش BrandZ کانتار در سال ۲۰۲۵، اپل موفق شد عنوان ارزشمندترین برند جهان را کسب کند. ارزش برند اپل اکنون ۱.۲۹ تریلیون دلار است که نشاندهنده رشد سالانه ۲۸ درصدی در ارزش برند این شرکت است. کانتار برای محاسبه ارزش برندها از یک فرآیند سه مرحلهای اختصاصی استفاده میکند که شامل بررسی ادراک مصرفکنندگان و عملکرد مالی است.
این سومین سال متوالی است که اپل عنوان ارزشمندترین برند جهان را به خود اختصاص میدهد و همچنین اولین برندی است که ارزش آن از مرز ۱ تریلیون دلار فراتر رفته است. در جایگاه دوم، گوگل با ارزش برند ۹۴۴.۱ میلیارد دلار و مایکروسافت با ۸۸۴.۸ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارند. برند آمازون (۸۶۶.۱ میلیارد دلار) و انویدیا (۵۰۹.۴ میلیارد دلار) نیز در میان پنج رتبه برتر قرار گرفتند.
دیگر برندهای برجسته سال ۲۰۲۵
در رتبههای دیگر، برند هواوی در جایگاه ۳۹ و برند اسنپدراگون کوالکام در رتبه ۳۸ قرار گرفتند. سامسونگ با سقوط قابلتوجه به رتبه ۷۸ رسیده و برند شیائومی نیز در جایگاه ۹۶ قرار دارد.
از میان برندهایی که بیشترین رشد در ارزش برند را تجربه کردهاند، انویدیا، هواوی، شیائومی و اینستاگرام با رشدی بیش از ۱۰۰ درصد پیشتاز هستند. همچنین، ChatGPT (چتبات شرکت OpenAI) در جایگاه ۶۰ قرار گرفته و به عنوان قویترین ورود جدید به لیست امسال شناخته میشود.
در بخش برندهای مخابراتی نیز، اپراتور هندی Airtel سریعترین رشد را داشته است. کانتار در گزارش خود اعلام کرده که ارزش کل ۱۰۰ برند برتر جهان اکنون به ۱۰.۷ تریلیون دلار رسیده است.