حضور ایرانسللبز در همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه»

همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» با هدف بررسی ابعاد مختلف تأثیر هوش مصنوعی و با حضور ایرانسللبز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» با هدف بررسی ابعاد مختلف تأثیر هوش مصنوعی بر حوزههای فرهنگ و رسانه و همچنین سیاستگذاری، برنامهریزی و راهبری محتوا، با حضور ایرانسللبز، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ در مرکز همایشهای بینالمللی سازمان صداوسیما برگزار شد.
از جمله محورهای اصلی این همایش که در بخشهای مختلف و توسط دانشگاه صداوسیما و مرکز طرح، برنامه و بودجه رسانه ملی برگزار میشود، میتوان به «هوش مصنوعی و اقتصاد رسانه»، «هوش مصنوعی و مصرف اثربخش محتوا»، «نقش هوش مصنوعی در تولید محتوای حرفهای و غیرحرفهای»، «هوش مصنوعی و رسانههای اجتماعی» و «کاربرد هوش مصنوعی در حکمرانی فرهنگی و سیاستگذاری رسانهای» اشاره کرد.
ایرانسللبز، بازوی تحقیق و توسعه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با توجه به اهداف خود برای توسعه زیستبوم نوآوری و فناوری، با حضور در این همایش، بر اهمیت گسترش همکاری میان نخبگان علمی و فعالان صنعت تأکید کرد.

ایرانسللبز در این رویداد، همچنین در قالب حضور نمایشگاهی، جدیدترین محصولات و خدمات دیجیتال خود را در حوزه هوش مصنوعی به حاضران در این همایش عرضه میکند.
حمایت از رویدادهای علمی و نوآورانه، بخشی از اقدامات ایرانسل در مسیر توسعه اشتغال دانشبنیان، بومیسازی فناوریهای کلیدی و بهرهمندی از ظرفیت نخبگان کشور است. این اهداف، از طریق «ایرانسللبز»، بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل با برگزاری و مشارکت در همایشها و رویدادهای علمی، امضای تفاهمنامهها با دانشگاهها و نهادهای علمی، حمایت از طرحهای تحقیقاتی، فراخوانهای همکاری و توسعه بازار برای شرکتهای دانشبنیان، دنبال میشود.

ایرانسل، با تمرکز بر پیوند میان علم، فناوری و صنعت، از فعالیتهای راهبردی در حوزه هوش مصنوعی و رسانه حمایت کرده و نقش فعالی در رشد فناوریهای نوین کشور ایفا میکند.
مجموعه ایرانسللبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپها و شرکتهای فناور و با مأموریت انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاریسازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسبوکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاهها، شرکتهای دانشبنیان، استارتاپها و شرکتهای فناور، با هدف تأمین نیازمندیهای بازار ICT تأسیس شده است.
چشمانداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساختهای تحقیقاتی اقتصاد دانشبنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخشهای اصلی آن هستند.
ایرانسل، نخستین ارائهدهنده 5G و رکورددار سرعت اینترنت ایران، با راهاندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آیندهای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهرهگیری از فناوریهای برتر در حوزههای مختلف، خلق ارزش کند.