اجرای طرح آمارگیری در جاده‎های خراسان جنوبی آغاز شد

ابراهیم نصری صبح امروز در جمع مسئولان استان اظهار داشت: طرح آماربرداری مبدأ و مقصد در جاده‌های استان از ساعت 6 صبح چهارشنبه 16 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح در راستای ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای کالا، مسافر و ترانزیت، ایمن سازی و ارتقای شبکه‌های حمل و نقل و کاهش تصادفات جاده‌ای و همچنین مدیریت عوامل موثر در حمل و نقل و با هزینه‌ای حدود 2 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح با استفاده از 316 نفر نیروی انسانی بخش خصوصی و نظارت این اداره کل و همچنین همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

نصری بیان کرد: تمام هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی استان به عمل آمده و به مدت 4 شبانه روز تا ساعت 6 صبح یکشنبه  20 اردیبهشت این طرح ادامه دارد.

وی با تأکید بر اهمیت این آمارگیری خواستار همکاری کاربران جاده‌ها با آمارگیران شد و افزود: برنامه‌ریزی برای پوشش بهتر بارنامه و صورت وضعیت و افزایش درآمد‌، تعیین نحوه کنترل عملکرد ناوگان، افزایش بهره‌وری ناوگان عمومی، آماده‌سازی امکانات لازم بین راهی بر اساس تقاضاهای سفر، اتخاذ سیاست‌های لازم در مورد ایمنی مسافر، اصلاح دستورالعمل‌‌ها و روش‌های موجود و اطمینان از قابلیت آنها‌ از جمله اهداف این طرح است.

وی ضمن در‌خواست همکاری از تمامی رانندگانی که در جاده‌های استان تردد می‌کنند، گفت: ‌نتایج این آمارگیری منجر به شناسایی قطب‌های تولید و جذب سفر باری و مسافری شده و‌ برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای توسعه شبکه راه‌ها و امکانات حمل و نقل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا