ارتباطات

بانکداری از نوع الکترونیک

از دید موسسات مالی می‌توان ویژگی هایی چون ایجاد و افزایش شهرت بانک‌ها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علی رغم تغییرات مکانی بانکها، ایجاد فرصت برای جستجوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدوده جغرافیایی فعالیت و برقراری شرایط رقابت کامل را نام برد.
براساس تحقیقات موسسه Data Monitor مهم‌ترین مزایای بانکداری الکترونیکی تمرکز بر کانال‌های توزیع جدید، ارائه خدمات اصلاح شده به مشتریان و استفاده از راهبردهای تجارت الکترونیک است. البته مزایای بانکداری الکترونیک از دیدگاه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیز قابل بررسی است. رقابت یکسان، نگهداری و جذب مشتریان از جمله مزایای بانکداری الکترونیک در کوتاه مدت (کمتر از یکسال) است.
در میان مدت مزایای بانکداری الکترونیک را می توان یکپارچه سازی کانالهای مختلف، مدیریت اطلاعات، گستردگی طیف مشتریان، هدایت مشتریان به سوی کانال های مناسب با ویژگی های مطلوب و کاهش هزینه ها، کاهش هزینه پردازش معاملات، ارائه خدمات به مشتریان بازار هدف و ایجاد در دانست.
امکان دسترسی مشتریان به دریافت خدمات بانکی بدون حضور فیزیکی با ارتباطات ایمن، استفاده از اینترنت برای ارائه عملیات و سرویس های بانکی و اعمال تغییرات انواع حسابهای مشتری و ارائه مستقیم خدمات و عملیات بانکی جدید و سنتی به مشتریان از طریق کانال های ارتباطی متقابل الکترونیک  از مزایای بانکداری الکترونیکی است.
وضعیت فعلی در کشور نشان می دهد استفاده از فناوری اطلاعات در برنامه‌های آتی بانک‌ها جهت نیل به اهداف « دولت الکترونیک» با رسالت های متفاوت موردبررسی وتدوین گرفته است. امروزه بانکداری الکترونیکی(E-banking)شاخه های متنوع ومختلفی را شامل می شود،که نوعی سرویس هوشمند درجهت جذب مشتری وبه زبان بانکی هامشتری مداری تلقی می شود.
نظام اقتصادی ودرراس آن بانکهاو بنگاههای اقتصادی کشوردوران مقدماتی نفوذ فناوری اطلاعات درگسترش بانکداری الکترونیکی راتجربه می کنند.دراین راستا الحاق بانک های کشوربه طرح شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی)اجماع واهتمام بانک هارادرتسریع وتسهیل این حرکت رامی رساند.
20/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا