فین تک و فناوری

ارایه ۷۰ درصد خدمات بانکی در پیشخوان‌های شهرنت

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، حسین محمد پورزرندی با اعلام ارائه ۷۰ درصد از خدمات بانکی در پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر، گفت: با توجه به سیاست ها و محدودیت های بانک مرکزی در خصوص عدم توسعه فیزیکی شعب و همچنین با توجه به فضای رقابتی شدید و تمایل اقشار جامعه در استفاده از ابزارهای الکترونیکی و ارائه خدمات مطلوب بانکی به شهرداری ها؛ توسعه بانکداری الکترونیک در دستور کار این بانک قرار گرفت.

مدیرعامل بانک شهر از ارائه ۷۰ درصد از خدمات بانکی در پیشخوان‌های شهرنت این بانک خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۵۸ دستگاه پیشخوان شهرنت در ۱۸۰ شهر کشور به فعالیت می‌پردازد. وی با اشاره به اهمیت این اقدام تصریح کرد: با توجه به نقشه راه ۱۴۰۰ بانک مرکزی مبنی بر حرکت به سمت بانکداری الکترونیک و دیجیتال با هدف کاهش هزینه های توسعه فیزیکی شعب در شبکه بانکی؛ بانک شهر، توسعه پیشخوان های شهرنت و سایر خدمات الکترونیک را برای نخستین بار در ایران در فضاهای عمومی شهرها از جمله پارک ها، میادین و فرودگاه ها، توسعه کارت شهروندی، اتوبانک ها و … در سطح کشور آغاز کرد.

پورزندی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از خدمات بانکی ارائه شده در شعب، از طریق پیشخوان‌های شهرنت قابل ارائه است که این اقدام به دلیل تسهیل در دسترسی به خدمات، رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.

مدیر عامل بانک شهر در ادامه افزود: در حال حاضر ۲۶۱ شعبه بانک در ۶۲ شهر کشور ارائه خدمات مالی و بانکی به مشتریان ارائه می دهند، اما با اتخاذ رویکرد بانکداری الکترونیک و توسعه شهرنت ها با همراهی و مساعدت های شهرداری ها این خدمات به ۳۵۸ دستگاه پیشخوان شهرنت در ۱۸۰ شهر افزایش یافته است.

پورزرندی رضایت و ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان را در اولویت فعالیت‌های بانک شهر دانست و گفت: در آغاز شروع به فعالیت بانک شهر در سال ۱۳۸۸، سهم منابع شهرداری ها ۹۰ درصد و منابع مردمی ۱۰ درصد بوده اما در حال حاضر سهم منابع شهرداری ها ۴ درصد و منابع مردمی ۹۶ درصد است که بخش مهمی از آن در تامین مالی شهرداری ها و پروژه های مرتبط از طریق جذب منابع مردمی در شعب این بانک حاصل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا