خدمات دفاتر ICT روستایی آنلاین می‌شود/ ایجاد 8 هزار دفتر ICT روستایی

محمود افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت پست بانک گفت: تاکنون حدود هشت هزار دفتر ICT روستایی راه اندازی شده است که در آن خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
وی به ارائه خدمات بانکی Online در این دفاتر اشاره کرد و افزود: این طرح به صورت آزمایشی در استان گلستان اجرا شد و تا پایان سال جاری در کلیه دفاتر ICT سایر استانها اجرایی خواهد شد.
به گفته افضلی خدماتی چون دریافت قبوض و سود سهام عدالت به صورت Online عرضه می شود و به تدریج فعالیت خود را در این زمینه گسترده تر می کنیم.
مدیرعامل پست بانک همچنین به نرم افزارهای مورد نیاز در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: نرم افزار “فراز” یک نرم افزار  Corbanking است که توسط کارشناسان کشور نوشته شده است. این نرم افزار سامانه خدمات بانکداری الکترونیک یکپارجه پست بانک است و به صورت کاملا بومی و با تلاش کارشناسان IT این شرکت طراحی و تولید شده است. از طریق این نرم افزار امکان ارائه انواع خدمات بانکی به صورت یکپارچه لحظه ای، بانکداری اینترنتی، بانکداری از طریق موبایل، SMS و تلفنبانک برای کاربران در سراسر کشور فراهم می شود.
وی با تاکید بر اینکه در این نرم افزار مشکلات امنیتی وجود ندارد، اضافه کرد: این نرم افزار در پست بانک در حال بهره برداری است و خدماتی را به متقاضیان ارائه می دهد.
افضلی همچنین به خصوصی سازی این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر شرکت پست بانک در بورس ثبت شده و در نوبت واگذاری قرار گرفته است.   

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا