ارتباطاتاقتصاد ایرانامنیتبازارفیدفید برتر

وزیر ارتباطات: اخبار خوش درباره فیلترینگ در راه است

هاشمی وزیر ارتباطات از تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی وضعیت فیلترینگ و ارتقای اینترنت خبر داد. وی به تلاش برای رفع محدودیت‌ها و بهبود امنیت سایبری اشاره کرد و به مردم وعده داد که اخبار خوبی در راه است. همچنین، بررسی واقعی بودن بسته‌های اینترنتی نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: تلاش‌های جدی برای بهبود وضعیت فیلترینگ و ارتقای کیفیت اینترنت در حال اجراست.

وی در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد: کارگروه‌های ویژه‌ای برای بررسی‌های فنی وضعیت فیلترینگ تشکیل شده‌اند. این اقدامات در پی انتظارات و خواسته‌های عمومی مردم انجام می‌شود و وزارت ارتباطات به عنوان بخش فنی دولت، به این موضوع توجه ویژه دارد.

هاشمی افزود: با برگزاری جلسات مختلف و استفاده از ایده‌های جدید، در تلاشیم تا به توافقات مناسبی در مرکز ملی برسیم و اخبار خوبی را به اطلاع مردم برسانیم. ما نیز از وضعیت فعلی اینترنت رضایت کامل نداریم و تغییراتی در محدودیت‌ها باید ایجاد شود.

وی به مشکلات ناشی از استفاده گسترده فیلترشکن‌ها اشاره کرد و توضیح داد: این مسئله نه تنها از نظر امنیت سایبری بلکه در زمینه مالی نیز چالش‌هایی را برای کشور ایجاد کرده است. این ابزارها موجب می‌شوند تا دستگاه‌های کاربران به اهدافی برای حملات سایبری تبدیل شوند و اقتصاد غیرشفاف پیرامون فروش آن‌ها، منابع مالی قابل توجهی از دولت را به بازارهای غیرقابل کنترل می‌کشاند.

تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی فیلترینگ و ارتقای اینترنت

وزیر ارتباطات بر نیاز به بهبود زیرساخت‌های ارتباطی تاکید کرد و اذعان داشت: نگرانی‌های فرهنگی نیز در این بین مطرح است. بنابراین باید با اجماع و وفاق نسبی، کیفیت اینترنت را افزایش دهیم و به درخواست‌های به‌حق مردم توجه کنیم.

هاشمی درباره بررسی واقعی بودن بسته‌های اینترنتی، با بیان مشکلات گزارش شده از سوی مردم و نمایندگان، گفت: تیمی جدید در سازمان تنظیم مقررات موظف شده تا موضوع میزان مصرف و اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی را بررسی کند تا از واقعی بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنیم.

وی همچنین به توسعه صنعت فضایی اشاره کرد و افزود: تاکید رئیس‌جمهوری بر تامین منابع برای پیشرفت این حوزه وجود دارد و با همکاری سازمان فضایی ایران به دنبال تثبیت جایگاه کشور در مدار لئو هستیم

ستار هاشمی در پایان تصریح کرد: وزارت ارتباطات با دشمنی‌ها و چالش‌های فنی و امنیتی روبرو است، اما با برنامه‌ریزی دقیق، رسیدن به اهداف توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را پیگیری می‌کند تا به نیازها و مطالبه‌های جامعه عمل ببخشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا