اخبار برگزیدهاقتصاد ایرانانرژیبازار

تصویب متناسب سازی حقوق بازنشستگان؛ دولت هنوز برنامه ای برای افزایش قیمت حامل ‌های انرژی ندارد

پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که دولت با تصویب طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گامی در جهت بهبود وضعیت معیشتی آنان برداشته است. همچنین، تاکید شد که تغییری در پرداخت یارانه‌ها ایجاد نخواهد شد و پرداخت مطالبات گندمکاران نیز به‌زودی با مجوز قانونی انجام می‌شود.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، روسای کمیسیون‌های بودجه و اقتصادی و وزرای مرتبط، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد.

وی امروز پس از جلسه هیات دولت، این موضوع را به خبرنگاران اعلام کرد و افزود: پس از ابلاغ مصوبه، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌های مرتبط احکام جدید بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

پورمحمدی همچنین به مطالبات گندمکاران اشاره کرد و اظهار داشت: در این فصل زراعی، ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که دولت باید ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بابت آن پرداخت کند. از این مبلغ، تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده، ولی برای پرداخت بقیه آن نیاز به مجوز قانونی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: این موضوع در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد تا کشاورزان، به‌ویژه در مناطق سردسیر، بتوانند مطالبات خود را دریافت کنند.

در ادامه، پورمحمدی به مباحث مربوط به لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: در جلسات دولت و مجلس، اعداد و احکام بودجه مورد بررسی قرار گرفته تا بودجه سال آینده در موعد مقرر تقدیم شود.

وی همچنین از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان خبر داد و اعلام کرد: معافیت مالیاتی برای حقوق تا سقف ۲۴ میلیون تومان در سال افزایش خواهد یافت که به معنی افزایش ۱۰۰ درصدی این سقف معافیت است.

این مقام مسئول به اجرای قانون جوانی و جمعیت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این قانون، پرداخت‌های دولتی 8 درصد افزایش می‌یابد و به این ترتیب متوسط کلی پرداختی‌های دولت ۲۸ درصد افزایش خواهد داشت.

وی همچنین درباره برنامه های آتی دولت برای افزایش نرخ بنزین و سایر حامل های انرژی افزود: تاکنون تصمیمی درباره تغییر قیمت حامل‌های انرژی گرفته نشده است.

در پایان، پورمحمدی به موضوع پرداخت یارانه‌ها پرداخت و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از بودجه کشور به یارانه‌های مستقیم اختصاص دارد و تغییری در روند پرداخت این یارانه‌ها نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا