نحوه برگزاري مزايده اپراتور سوم در دولت تصويب شد


به گزارش خبرنگار موبنا  محمد  سليماني  اظهار داشت :  با توجه به محدوديت پروانه اپراتور دوم تلفن همراه، اپراتور سوم از آذرماه سال 87 فعاليتش را در کشور اجرايي خواهد کرد.
اين در حاليست که  در حال حاضر اسناد مناقصه اپراتور سوم تلفن همراه تهيه شده و مجري برگزاري آن نيز مشخص شده است.
پيش بيني شده است که اپراتور سوم تلفن همراه با دست يابي 19 درصد بازار از نيمه دوم سال آينده کار خود را آغاز خواهد کرد و تلفن همراه نسل دوم، سوم و خدمات مخابراتي پيشرفته ارائه مي کند.
اپراتور سوم و نيز چهارم تلفن همراه از جمله برنامه هاي خصوصي سازي و آزاد سازش مخابرات است. همچنين به گفته  رئيس سازمان  تنظيم مقررات  براساس پروانه تدوين شده، براي اپراتور سوم نيز همانند اپراتور دوم، يك دوره حفاظت دو ساله در نظر گرفته شده است.
خسروي  معتقد است: در دو سال اول فعاليت اين اپراتور، پروانه جديدي براي ارايه خدمات نسل سوم به ديگر اپراتورها ارايه نمي شود.
وي اضافه كرد: اپراتورها پس از گذشت دو سال از فعاليت اپراتور سوم، مي توانند تقاضاي ارتقاي پروانه خود را براي ارايه سرويس هاي نسل سوم ارايه كنند تا پس از بررسي در سازمان تنظيم مقررات و براساس شرايط و ضوابط پروانه نسل سوم، اقدامات لازم انجام شود.
پيش بيني شده است در پنج سال آينده، بازار تلفن همراه در كشور به طور كامل رقابتي خواهد شد و هر اپراتوري به تناسب فعاليت، سهم بازار را به خود اختصاص خواهد داد .
117/13


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا