دولت برزيل برادغام اپراتورهاي ارتباطي اين کشور تاکيد کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،”لويئز ايناکيو لولا دا سيلوا” يکي از مديران ارشد اين کشور گفت:در اين طرح قراراست سه اپراتور Telemar Participacoes TNE ، Oiو BTMبا يکديگر ترکيب شوند.
وي گفت:در حال حاضرتلکام Oi به عنوان يکي از رقباي اصلي دو اپراتور خارجي تلفنيکا و آمريکن مويل در بازار ارتباطات اين کشور مي باشد..
” سيلوا ” با بيان اين که در حال حاضر قانون جامعه ارتباطات اين کشوراشکالاتي دارد خاطر نشان کرد ، دولت بايد اين قانون را به دليل اجراي سياست هايي که جديدا اتخاذ کرده است ، تغييير دهد.
وي قوانين موجود مانع فعاليت شرکت هاي خطوط زميني براي ادغام و توسعه قلمرو خود به نواحي ديگر دانست.
“کريستوفر کينگ”يکي از کارشناسان معتقد است که دولت برزيل قصد دارد با ترکيب اپراتورها يک شرکت ارتباطي ملي را در اين کشور بنيان گذارد.
وي با بيان اين که سهم زيادي از بازار ارتباطات اين کشور در حال حاضردر اختيار دو اپراتور تلفنيکا و آمريکن مويل مي باشد ،تصريح کرد اين طرح مي تواند احسات ملي گرايي را در بين اپراتورها اين کشور تشديد کند و زمينه سلطه و احاطه هر چه بيشتر بر بازار داخلي و عرصه هاي جهاني را فراهم کند. 
“کينگ” اين طرح را به صورت مشخص يکي از سياست هاي دولت به منظور جلوگيري ازهمکاري  اپراتورهاي محلي براي فروش سهام خود به شرکت هاي خارجي دانست.
تعداد کاربران تلفن همراه در برزيل تا نوامبر 2007ميلادي،116ميليون و 300هزار نفر و ضريب نفوذ اين فناوري در اين کشور 61.21درصد بوده است.
در اين کشور 9اپراتور ارتباطي فعاليت مي کنند که Oi با بيش از 14 ميليون کاربر رتبه چهارم را در بين اپراتورهاي اين کشور دارا است.
تلفنيکا اپراتور تلفن همراه اسپانيايي است که در کشورهايي چون مکزيک،انگليس،آلمان،ايرلند،بوسني هرزگوين و بسياري از  کشورهاي آمريکاي لاتين  سرويس هاي خود را ارايه مي دهد .
تعداد کاربران اين اپراتور دراسپانيا 22ميليون و420هزار نفر و در جهان 158ميليون و 800هزار نفر مي باشد که با توجه به اين تعداد کاربر و سرويس هايي که ارايه مي دهد در بين رقبايش در اسپانيا مقام اول و در جهان مقام چهارم را دارا مي باشد.
مکزيک چهار اپراتور فعال دارد و آمريکن مويل بزرگ ترين تهيه کننده سرويس هاي بي سيم در اين کشور مي باشد.
اين اپراتور حدود 50ميليون مشترک داردو قصد دارد تا سه سال آينده با سرمايه گذاري 4ميليارد دلاري شبکه هاي 3G  را  در سراسر آمريکاي لاتين ارتقا دهد.
از سرويس هايي که اخيرا توسط اين اپراتور ارايه شده مي توان به سرويس هاي پهن باند اينترنتي ،تماس هاي تلفني ويديويي،ويديو اينترنتي و امکان دانلود و ذخيره موسيقي هاي آنلاين تا سقف 200هزار اهنگ اشاره کرد.
ضريب نفوذ سرويس هاي تلفن همراه مويل حدود 65درصد است واين اپراتور قصد دارد اين ميزان را تا 80درصد افزايش دهد.
134/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا