مشترکاني که ودايع خود را مسترد کردند، تلفن هاي خود را تحويل دهند

“صابر فيضي” درگفت وگو با خبرنگار “موبنا” در پاسخ به اينکه تکليف مشترکاني که طي اعلاميه هاي شرکت مخابرات مبادرت به اخذ ودايع خود از اين شرکت کردند،پس از خصوصي سازي چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت:  تکليف  اين مشترکان  مشخص است  و آنها بايد  خط  تلفن  خود را پس دهند اين امربه شرايط خصوصي سازي شرکت مخابرات مرتبط نيست .
وي خاطر نشان کرد: پس از خصوصي سازي نيزشرايط به همين منوال خواهد بود وودايع مشترکان نزد شرکت مخابرات  باقي مانده وهيچ تغييري در اين خصوص ايجاد نمي شود.
مديرعامل شركت مخابرات ايران گفت:مشتركان حق درخواست مبلغ وديعه خود را از شركت مخابرات ندارند، مگر در شرايطي كه درصدد قطع ارتباط خود باشند.
اين در حاليست که  پيش از اين قرار بود مشترکان مخابرات پس از خصوصي سازي اين شرکت به عنوان سهامدار تلقي شوند، اما به گفته مسئولان وزارت ارتباطات، ودايع مشترکان همچنان به صورت وديعه نزد مخابرات باقي خواهد ماند.
ماده ??? قانون مدنى صراحت دارد كه منافع حاصله از وديعه، متعلق به مالک بوده و بنابراين نه تنها تبديل ودايع به سهام بلکه به روزرسانى ودايع بالغ بر 40 ميليون شريك مخابرات كه مبالغ آن ها در امر توسعه و گسترش شبكه هاى مخابراتى استفاده شده الزامي است.
مسئولان ارشد مخابرات موضوع تبديل ودايع مشترکان به سهام را به طور کامل منتفي دانسته و قصد هيچ گونه تصميم گيري جديدي در اين خصوص ندارند.
پيش از اين مسئولان وزارت ارتباطات و سازمان خصوصي سازي نظرات مختلفي در خصوص تبديل ودايع مشترکان پس از خصوصي سازي ارائه داده بودند که سهامدار شدن مشترکان و نيز هزينه حق نصب از آن جمله است .
ميزان دارايي شرکت مخابرات ايران براي ورود به بازار سهام 14 هزار ميليارد ريال برآورد شده است که بالغ بر 4 هزار ميليارد از آن مربوط به ودايع مشترکان تلفن همراه و ثابت است.
117/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا