انگليسي ها مکالمات را رمزدارکردند

بنا به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از گاردين، با ارايه اين فناوري افرادي که به شکل پنهاني به مکالمات تجاري شرکت ها وارد شده و باعث لو رفتن بسياري از اطلاعات يا ضرر و زيان مي شوند،  از اين پس نمي توانند به اين مکالمات دسترسي پيدا کنند.
تجسس در مکالمات تلفن ثابت و تلفن همراه باعث شده تا نفوذ کنندگان  به شکل پنهاني به معاملات دولتي و شرکت هاي چند مليتي دسترسي يافته و ميليون ها پوند از اين طريق به دست آورند. 
اين سيستم تحت عنوان “stealth mode” (روش پنهاني) بوده و توسط مقامات رسمي آمريکا و انگلستان تاييد صلاحيت شد.
اين سرويس که شرکت سرمايه گذار اصلي آن در روستاي پورتن از روستاهاي انگلستان واقع شده تنها 12 کارمند دارد و با سرمايه گذاران ديگري براي افزايش ميزان سرمايه وارد مذاکره شده که بتواند اين سرويس را در بازار به فروش برساند.  
امنيت مکالمه با تلفن به يک مشکل و درگيري بزرگ نه تنها براي دولت بلکه براي شرکت هاي چند مليتي که کارمندانشان به کشورهاي ديگر سفر مي کنند، تبديل شده است.
از گذشته شرکت هايي که مي خواستند در زمينه ارتباطات از امنيت کافي برخوردار باشند سخت افزاري همچون يک دستگاه سيار امنيتي که توسط سيستم امنيتي بزرگ آمريکا  General Dynamics تجهيز شده و بسيار گران بود، خريداري مي کردند. 
شرکت هاي ديگر از روش هاي رمز دارکردن مکالمات استفاده مي کردند البته  آنها نمي توانستند جلوي گوش دادن مکالمات از سوي افراد سودجو را بگيرند.
يک شرکت آمريکايي نيز سيستم رمزدار کردن مکالمات موسوم به Cellcrypt  را ارايه داد که مي تواند درون کارت حافظه تلفن همراه قرار گيرد.
اين شرکت بيش از 7 ميليون دلار براي اين سيستم سرمايه گذاري کرد واين فناوري از سرويس صوتي ارزان تر فناوري پرتکل اينترنتي صوت از طريق اينترنت (VoIP) استفاده مي کند. 
سرويس VoIPاز ارتباطات اطلاعاتي تلفن همراه استفاده مي کند و مي توان از طريق تلفن همراه به شبکه wi-fi دسترسي داشت.
سيستم Cellcrypt به کاربران اجازه مي دهد که مکالمات VoIP را توسط نرم افزاري که روي دستگاه تلفن همراه شان نصب مي شود، امن کنند.
  135/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا