در حوزه زيرساخت هاي ارتباطي 100 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري مي کنيم

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت  ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهندس محمد باقر ظهوري فر، اظهار داشت: core و super core يکي از پروژه‌هايي هستند که در سال جاري اجراي آن‌ها آغاز خواهد شد.
وي افزود: بر اساس برنامه پيش بيني شده، اميدواريم وضعيت اين پروژه در تابستان سال جاري مشخص  و اجرايي شود.
ظهوري فر خاطر نشان کرد: پيش از اين قرار بود اين مناقصه‌ها به صورت مستقل برگزار شود اما از آن‌ جايي که اين دو پروژه مکمل يکديگر بوده و بايد به صورت همزمان به بهره‌برداري برسند، مناقصه آن‌ها نيز به صورت همزمان برگزار شد.
وي تصريح کرد: يکي ديگر از پروژه‌هاي بزرگ و مهمي که اميدواريم در سال جاري مناقصه آن برگزار و وارد مرحله اجرايي شود، ايجاد مرکز داده ملي است.
مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت ادامه داد: در حال حاضر RFP اين پروژه  توسط مرکز تحقيقات مخابرات ايران به عنوان مشاور پروژه در حال تهيه است.
وي تصريح کرد: با توجه به برنامه زمانبندي شده پيش بيني مي‌کنيم که پيشنهاد  اين طرح در بهار جاري آماده و مناقصه آن نيز، برگزار شود.
وي تأکيد کرد: اين مرکز مختص سازمان‌هاي دولتي بوده و به منظور ميزباني سايت‌هاي دولتي و نگهداري و بايگاني اطلاعات ملي ايجاد مي‌شود.
 ظهوري فر اظهار داشت: بر اساس مصوبه شوراي عالي اقتصاد، سرمايه‌گذاري لازم براي ايجاد فاز اول مرکز ملي داده‌ها، 300 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: ايجاد سيگنالينگ شبکه يکپارچه کشور، يکي ديگر از پروژه‌هاي مهم و بزرگ کشور است که تاکنون مناقصه آن برگزار شده و در حال حاضر وارد فاز اجرايي شده است.
117/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا