66درصد کاربران بريتانيايي قرباني پيام هاي کلاهبرداري مي شوند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پريسايز آنمارکتينگ”، اين آمار براي کاربران 18 تا 24 ساله به 75 درصد نيز افزايش پيدا کرده است.
اين تحقيق که توسط شرکت ” “Cloudmarkانجام شده است نشان مي دهد که بيشتر کاربران جوان در برابر پيام هاي کلاهبرداري که دريافت مي کنند مقاومت نکرده به سرعت گول مي خورند و ريسک مي کنند.
30 درصد کاربران، اپراتورها را مسوول پيام هاي کلاهبرداري مي دانند و 44 درصد آنها شبکه تلفن همراه  خود را به خاطر پيام هاي کلاهبرداري تغيير مي دهند.
65 درصد کاربران نيز با دريافت يک يا چند پيام کلاهبرداري در ماه تصميم به تغيير اپراتور خود مي گيرند.
در اين تحقيق علت کلاهبرداري هاي تلفن همراه نيز بررسي شده و نتايج حاکي از آن است که بيشتر اين پيام هاي کلاهبرداري به منظور دريافت اطلاعات شخصي کاربر و يا سرکيسه کردن کاربر ارسال مي شود.
10درصد کساني که خود را به عنوان  قربانيان پيام هاي کوتاه کلاهبرداري معرفي کرده اند اعلام داشتند که اين پيام ها براي دريافت اطلاعات محرمانه آنها ارسال شده بود.
38 درصد پيام هاي کلاهبرداري نيز به سايت ديگري لينک شده و 45 درصد کاربران را به پرداخت پول به يک شماره حساب خاص ترغيب کرده اند.
به گفته مقامات کنترل کننده بازار تلفن همراه، پيام هاي کلاهبرداري اعتبار صنعت تلفن همراه را زير سوال مي برد.
شمار کاربران بريتانيا 77ميليون و 335 هزار نفرو ضريب نفوذ تلفن همراه  آن 6/127 درصد است.
11 اپراتور در اين کشور فعال هستند و مهمترين آنها  O2 با 9/17 ميليون کاربر است.
112 / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا