طرح جديد ژاپني ها براي سرويس هاي پخش رسانه اي موبايل

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت yomiuri.co،  ارايه فرکانس پخش تلويزيون آنالوگ زميني در جولاي 2011 ميلادي به پايان مي رسد و برخي از باندهاي فرکانسي آن به سرويس هاي پخش در تلفن هاي همراه تخصيص داده مي شوند.
سرويس هاي جديد برنامه هاي بيشتري نسبت به سرويس هاي پخش آنالوگ ارايه مي دهند ون داده هاي اطلاعات نقشه را براي سيستم هاي جستجوي داخل اتومبيل فراهم مي کنند.
هم اکنون دو گروه ژاپني روي سرويس هاي ويديويي و دو گروه ديگر روي سرويس هاي صوتي متمرکز شده اند.
يک گروه متشکل از شرکت هاي “فوجي تلويزيون نتوورک”، NTT DoCoMo و Itochu از تکنولوژي ويديو محور موسوم به ISDB-Tmm استفاده خواهند کرد و  کاربران از طريق اين تکنولوژي مي توانند برنامه هاي ويديويي را از تلفن همراه خود دريافت کنند.
 اين گروه در نظر دارد کنسرت ها و فيلم ها را هم به صورت رايگان و هم به صورت پرداخت براي هر برنامه پخش کنند.
يک گروه که اپراتورهاي KDDI و “سافت بانک” رهبري آن را به عهده دارد، از تکنولوژي موسوم به Media-FLO براي پخش برنامه هاي ويديويي در دستگاه هاي همراه استفاده خواهد کرد و بر ارايه برنامه هايي مانند برنامه هاي گروهي که توسط Fuji TV رهبري مي شود، متمرکز خواهد شد.
 اين گروه برنامه هاي خود را از طريق اينترنت نيز ارايه مي دهد.
دو گروهي که روي برنامه هاي پخش صوتي تمرکز دارند در نظر دارند برنامه ها را با کيفيت پخش CD و کليپ هاي ساده ويديويي ارايه دهند.
 اين دوگروه متشکل از شرکت FM Tokyo Broadcasting ، Nippon Broadcasting System ،NHK ، J-Wave، NACK5 و bayfm78  است. 
کاربران قادر خواهند بود از طريق تلفن هاي همراه، کنسول هاي بازي همراه و سيستم هاي جستجوگر اتومبيل دسترسي داشته باشند.
وزارت ارتباطات و امور کشوري تصميم خواهد گرفت که باندهاي فرکانسي خالي به کدام گروه ها اختصاص داده شود، گرچه يافتن جاي خالي براي هر چهار گروه در بازار مشکل خواهد بود.
همچنين  گروه ها ملزم خواهند بود ترتيب و کيفيت برنامه ها را به گونه اي ارايه دهند که کاربران آمادگي پرداخت هزينه براي گوش دادن يا تماشاي برنامه ها در نمايشگرهاي کوچک تلفن همراه را داشته باشند.
ايستگاه هاي پخش از ماه آوريل اجازه يافتند برنامه هاي مخصوص را که متفاوت از برنامه هاي ديجيتالي پخش زميني در سيستم One-Seg هستند، ارايه دهند.
113/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا