انشاء الله تکرار نشود

 و بخشي ديگر مواردي هستند که تا زمان اجراي عملي اين پروژه بروز و ظهور نخواهند يافت .
بخش قابل پيش بيني و پيشگيري اين پروژه در واقع نقاط اشتراک  آن با پروژه اپراتور دوم است که پيش از اين و با راه اندازي ايرانسل به عنوان يک اپراتور خصوصي  تجربه شده و مي تواند در فرايند راه اندازي اپراتور سوم لحاظ شود.
آنچه مسلم است، پروانه اين اپراتور مجموعه اي برگرفته از تجربيات اپراتورهاي تلفن همراه است که شامل مسائل حقوقي و فني اپراتوري مي شود  که بي  ترديد در پروانه ايرانسل و اپراتور اول هم  لحاظ  شده اند.
اما در عمل اپراتور دوم تلفن همراه که نخستين تجربه حضور بخش خصوصي در حوزه  مخابرات ايران است، با وجود لحاظ شدن نکات ظريف و کارشناسي در پروانه تجربه موفقي نبوده است . اين اپراتور با انبوهي از مشکلات شامل پوشش آنتن دهي ، کيفيت سرويس ها  ، ارتباط با مشترک و مواردي از اين دست مواجه است که در مجموع به ايجاد نارضايتي گسنرده اي  در مشترکان اين اپراتور منجر شده است .
اين درحاليست که قرار بود اين پروژه سرآغاز روندي باشد که پيامد آن واگذاري امور مردم به مردم و کوچک شدن دولت باشد.اما نتيجه کار چيز ديگري بود اين اپراتوربه جاي اثبات توانايي هاي بخش خصوصي براي پذيرش مسئوليت هايي که تاکنون بر عهده دولت  بوده است، ظرف چند ماهي که مشغول به کار شده، صرفا با تکيه بر تبليغات اغوا کننده و اهداي جوايزي نا متعارف با هزينه ميليارد ها تومان تلاش کرده تا سهم ناچيزي از بازار تلفن همراه کشور را تصاحب کند.
از اين رو ضروري است تا مسئولان وزارت ارتباطات ، براي جلوگيري از شکل گيري يک ايرانسل ديگر در قالب اپراتور سوم به کالبد شکافي تجربيات موجود بپردازد و با لحاظ کردن تمهيداتي ، از بروز دوباره اين نواقص در ارائه خدمات تلفن همراه به مردم پيشگيري کند.
آنچه مسلم است ايرانسل براي مشکلات و کاستي هايي خود دلايلي دارد که بخشي از آن به سياست هاي دولت و مقاومت بدنه آن در برابر واگذاري امور به بخش خصوصي نشات مي گيرد و بخش ديگر آن نيز مربوط به مديريت ضعيف و ناکارامد اين اپراتور است که علاوه بر ارائه سرويس نامطلوب به مردم باعث شکست اين پروژه خواهد شد و به همين دليل نيز بايد براي جلوگيري از بروز دوباره آنها در اپراتور سوم جلوگيري کرد.
بي شک هزينه هنگفت نجربه اندوزي اپراتور دوم را مردم پرداخته اند و حال نوبت مديران است که در راه اندازي اپراتور سوم ار تجربه گران قيمت پروژه هاي مخابراتي و ارتباطي بويژه اپراتور پر مساله دوم نهايت بهره را ببرند تا انشاءالله دوباره از همان سوراخ گزيده نشويم.
15/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا