استفاده مشترک کاربران از گوشي تلفن همراه خطرناک است

“دکتر هامون عبادي” از پزشکان تهران، در گفت و گو با خبرنگار “موبنا”، گفت: استفاده مشترك از گوشي تلفن همراه‌، رويه اشتباه و خطرناکي است چرا که اين وسيله ارتباطي، راه ساده و آسان انتقال انواع ويروس و ميکروب به حساب مي آيد.
وي انگشتان دست را عامل انتقال انواع ويروس و ميکروب دانست و گفت با انتقال ويروس و ميکروب از انگشتان به بدنه گوشي، ابتلا به انواع بيماري و سرايت آن از يک کاربر به کاربر مشترک افزايش مي يابد.
 وي، در همين حال به اين مطلب هم اشاره کرد که “البته تمام باكتري‌هاي موجود بر گوشي تلفن همراه بيماري‌زا نيستند، ولي  در افرادي كه سيستم ايمني  بدن آنها نسبت به ساير افراد ضعيف تر است، مي‌توانند ايجاد بيماري كنند.
وي ادامه داد: چنانچه گوشي با ترشحات بيني يا دهان فرد مبتلا به آنفولانزا آلوده شده باشد، مي تواند در صورت استفاده مشترک به ديگران نيز انتقال يابد.
وي خاطر نشان کرد: همچنين  افزايش دماي تلفن همراه در حين مکالمه دليل ديگري براي  افزايش رشد باكتري‌هاي خطرناك در اين وسيله ارتباطي است، چرا که باكتري‌ها براي رشد به محل گرم و نسبتا تاريک احتياج دارند و  گوشي هاي تلفن همراه كه  معمولا در جيب و يا کيف قرار  داده مي شوند، حائز شرايط لازم هستند.
129/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا