بيش از 50 ميليون نفر در دنيا کاربر گوشي هاي سري N نوکيا هستند

به گزارش خبرنگار موبنا بيژن خياباني که در همايش معرفي و عرضه محصول جديد N78 از سري مولتي مدياي نوکيا سخن مي گفت ، با بيان اينکه در زمان حاضر جستجو در اينترنت بيشترين کاربرد موبايل در دنيا را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: از ژانويه سال  2008 نوکيا خود را تنها يک توليد کننده گوشي تلفن همراه ندانسته و به حوزه اينترنت نيز وارد شده است.
وي با تاکيد بر اينکه نيازهاي امروز رهبران تکنولوژي موبايل، در آينده به صورت نورم در خواهد آمد، گفت:موبايل دريچه ارتباطات را با کاربردهاي مختلف براي ما باز مي کند و اين ويژگي روز به روز گسترش مي يابد.
خياباني تلفن همراه را بعد از سينما ،تلويزيون و pc ، پرده چهارم ارتباطات عنوان کرد و افزود: در سال 2007 نزديک 120 ميليون کاربر پاکت pc در جهان وجود داشت و در زمان حاضر شمار اين کاربران به 180 ميليون نفر در دنيا رسيده است.
مدير ارشد نوکيا در ايران با اشاره به ويزگي هاي مهم  مدل N78 نيز گفت: قابليت اتصال به شبکه اينترنت از جمله قابليت هاي اين کامپيوتر چند منظوره است که  مي تواند تمامي کاربردهاي ارتباطي را به اشتراک بگذارد.
وي با بيان اينکه 9/52 درصد مشترکان تلفن همراه ، کاربران کامپيوترهاي چند منظوره موبايل ( Converged devices ) هستند، افزود: جستجو در اينترنت به وسيله موبايل تا سال 2010 حجم قابل توجهي از کاربران را به خود اختصاص مي دهد که نوکيا نيز در حال حرکت به اين سمت است.
خياباني با بيان اينکه در سال 2007 حدود 35 ميليون دستگاه موبايل در دنيا به فناوري A- GPS (سيستم يکپارچه مکان ياب ) مجهز بود به وجود اين قابليت در گوشي  N78 نوکيا اشاره کرد و گفت:برنامه امسال نوکيا براي عرضه 35 ميليون دستگاه موبايل با اين قابليت است.
وي با اشاره به قابليت پخش موسيقي در گوشي N78 نيز تصريح کرد:نوکيا در سال 2007 بالغ بر 200 ميليون دستگاه گوشي موبايل با قابليت پخش موسيقي به بازار عرضه کرد.
 به گفته وي قابليت پخش موسيقي بالاترين حجم توليد گوشي هاي موبايل را در دنيا به خود اختصاص داده است.
مدير ارشد نوکيا در ايران با تاکيد براينکه دسترسي آسان به شبکه اينترنت با يک اتصال، در گوشي N78 نوکيا ديده شده است خاطرنشان کرد:در اين گوشي کاربرد موسيقي،اينترنت، ويديو، عکس ،تلويزيون، بازي و نقشه به طور همزمان وجود دارد.
وي از راه اندازي پرتال فارسي نوکيا به نشاني NOKIA.COM/FARSI خبر داد.
128/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا