بحث معضلات موبايل هنوز در مجلس مطرح نشده است

“سيد محمدرضا ميرتاج الدين” عضو کميسيون فرهنگي مجلس در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:کاربران تلفن همراه  از لحاظ اخلاقي و شئونات اخلاقي بايد مسايل هنجاري را در حين مکالمه با تلفن همراه رعايت کنند.
وي با بيان اين که  تا کنون  اين مسئله در مجلس مطرح نشده ، ادامه داد: مردم بايد چنين موضوعاتي را درک کرده و به نحوي رعايت کنند که نياز به دخالت نيروي انتظامي و الزام قانوني نباشد.
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: درعين حال لازم است تا سازمان هاي مرتبط با فرايند فرهنگ سازي، از طريق تبليغات و کار فرهنگي، در کاهش اين مسئله تاثير گذار باشند.
نحوه استفاده از موبايل در اماکن عمومي، ناآشنايي به کارکردهاي اصلي تلفن هاي همراه، مکالمه هاي افراطي و طولاني، قراردادن بي هدف اين وسيله ارتباطي در اختيار نوجوانان و کودکان، سوء استفاده هاي اخلاقي و نيز برخي رفتارهاي نامتعادل با استفاده از اين وسيله، از جمله مواردي است که کارشناسان عقيده دارند اثرات اجتماعي و فرهنگي نگران کننده اي در آينده خواهد داشت.
برخي از کارشناسان اعتقاد دارند که بخشي از وظيفه فرهنگ سازي و حتي تدابير پيشگرانه متوجه اپراتورهائي است که با تبليغات سر سام آور در بازار ايران ميدان وارد مي کنند.
فعلا سيم کارت هاي اعتباري برخي اپراتورها به دليل نبود سيستم و مکانيزم نظارتي و پيگيري، مورد سوء استفاده، بويژه در مزاحت هي تلفني قرار مي گيرند.
129/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا