شارپ قدرت سلول سوختي متانول را افزايش داد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “موبايل تک نيوز”، شارپ در پانزدهمين نشست “سوخت سلولي” که از 15 مي در توکيو برگزار شد، اعلام کرد که با تلاش هاي خود موفق شده چگالي انرژي باتري هاي سوختي را افزايش داده و به بالاترين ميزان در جهان يعني 3/0 W/cc (وات بر سانتي متر مربع) و حدود 7 برابر بيشتر از تکنولوژي قبلي شارپ برساند.
اين تکنولوژي جديد مصرف انرژي باتري تلفن همراه را کاهش مي دهد بنابراين مي توان از آن در ساخت باتري هاي سوختي استفاده کرد.
باتري هاي سوختي نسبت به باتري هاي ليتيوم که معمولاً استفاده مي شوند، ميزان مصرف انرژي يکساني دارند اما با يک بار شارژ دوام بيشتري پيدا مي کنند.
شارپ تحقيقات و برنامه هاي توسعه اي ديگري را براي کاربردهاي عملي سلول هاي سوختي تجهيزات همراه مانند PDA، ديکشنري الکترونيکي، و رايانه هاي نوت بوک انجام خواهد داد.
سلولهاي سوختي به دليل اين که در انرژي توليد شده از واکنش هيدروژن و اکسيژن استفاده مي کنند، تاثير کمي روي محيط زيست دارند.
انتظار مي رود که سلولهاي سوختي نسل بعدي دستگاه هاي مولد انرژي باشند زيرا انرژي شيميايي را مستقيماً به انرژي الکتريکي تبديل کرده و در نتيجه کارکرد انرژي موثرتر مي شود.
تکنولوژي DMFC (باتري سوختي متانول) ساختار ساده اي دارد و انرژي در آن از طريق واکنش شيميايي بين متانول موجود در قسمت توليد انرژي باتري و اکسيژن هوا توليد مي شود و در نتيجه مي توان آن را به راحتي در اندازه هاي کوچک توليد کرد.
از آنجا که سلولهاي سوختي از پتانسيل زيادي براي استفاده در دستگاه هاي همراه برخوردارند، تحقيقات و توسعه روي تکنولوژي سلولي DMFC در سراسر جهان افزايش يافته است.
کم بودن چگالي انرژي از جمله مشکلات اين تکنولوژي است که براي حل آن بايد اندازه قسمت توليد انرژي  و باتري بايد بزرگ تر شود.
شارپ شرکت توليد کننده لوازم الکترونيکي مصرفي در ژاپن است و ساخت  LCD، حافظه فلش، مدارهاي دروني، ديودهاي ليزري درايو هاي داده اي نوري، رايانه، چاپگر، تلفن همراه، پخش کننده هاي CD و DVD، دوربين هاي ويديويي، تهويه مطبوع، يخچال و جارو برقي محصولات اين شرکت است.
شارپ همچنين بزرگترين توليد کننده صفحات خورشيدي توليد کننده انرژي در جهان است.
113/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا