قاچاق مکالمه،بهانه خوبي براي جلوگيري از فعاليت شرکت هاي voip نيست

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومي انجمن كارفرمايان شركت‌هاي اينترنتي ايران، مسعود رياضيات که در همايش فعالان voip سخن مي گفت ، اظهار داشت:برگزاري مزايده تلفن اينترنتي ( (voipتوسط شرکت زير ساخت،اصل عدالت محوري را که شعار دولت نهم است ، زير سئوال مي برد.
وي گفت:در دولت نهم هميشه عدالت به عنوان شعار مطرح بوده و هست اما به دليل تفاوت دو مقوله شعار و عمل ،بايد شعارهاي عدالتي عملي شوند.
وي در بخش ديگر از سخنان خود به نقش رگولاتور‌ها اشاره كرد و گفت: اساس رگولاتوري در دنيا، صدور مجوزها و نظارت بر آن است و اگر مقرر شود كسي ديگر در اين چارچوب به ارائه مجوزها بپردازد، تداخل در وظايف محسوب مي‌شود ؛به طوري كه اگر شركت مادر زيرساخت به صدور مجوزها اقدام كند به گونه‌اي در سازمان رگولاتوري كشور دخالت كرده است.
رياضيات همچنين به فناوري‌هاي انتقال صوت اشاره كرده و گفت : انتقال صوت توسط سيستم‌ها و حامل‌هاي مختلف انجام مي‌شود، از جمله سيستم GSM، موبايل‌هاي ماهواره‌اي، كابل مسي و يكي از آنها بستر IP است.
 به گفته وي همانگونه كه وزارت ارتباطات براي ديگر حامل‌ها مجوزهايي صادر کرده ،  برگزاري مزايده و صدور دوباره مجوز در بحث تلفن اينترنتي دوباره كاري در اين زمينه محسوب مي شود و اين صحيح نيست كه در صورت واگذاري VoIP به شركت‌ها براي جلوگيري از فعاليت آنها اقدام كنيم ؛ بلكه بهتر است راهكاري ديگر، براي اين امر ارائه شود.
به گفته رياضيات ، واگذاري ‌ترافيك ارتباطي به بخش خصوصي به سادگي قابل نگهداري،‌ ارائه، كنترل و نظارت است و انحصار آن به دلايل امنيتي و جلوگيري از قاچاق اشتباه است.
رياضيات همچنين ‌اين توجيه را كه ترمينيشن (انتقال مکالمات از خارج به داخل) به بازار شركت مخابرات ضربه مي‌زند رد کرد و گفت: به اعتقاد بازار آزاد و اصول آن، VOIP  مانع حركت هيچ صنعتي نمي‌شود به طوري كه در هيچ جاي دنيا VOIP ممنوع نيست‌ و ترمينيشن باعث اختلال در يك بخش از بازار نمي‌شود.
هم اکنون 100 شرکت اينترنتي بخش خصوصي در کشور در حال ارائه خدمات تلفن اينترنتي به کابران هستند اما شرکت ارتباطات زيرساخت فراخواني را به منظور اعطاي مجوز به چند شرکت محدود اعلام کرده است.
117/ 16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا