چاينا موبايل سهام تاي تانگ را خريداري مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “چاينا ديلي”، برا خريد سهام Tietong اين شرکت کاملاً مستقل عمل خواهد کرد ومديران آن تعويض خواهند شد.
انتظار مي رفت که اعلام اين خريد و تعويض مديريت شرکت “تاي تانگ” در روز جهاني مخابرات (17 مي) صورت بگيرد. اما اين تصميم پس از اين که زلزله 8/7 ريشتري در 12 مي در استان سيچوان سرويس هاي مخابراتي را مختل کرد، به تاخير افتاد.
به گفته متخصصان،  به نظر مي رسد اين اقدام راه يکپارچگي صنعت را هموار سازد، زيرا موجب مي شود تا “چاينا يونيکام” شبکه هاي CDMA خود را به “چاينا تله کام” فروخته و شبکه هاي GSM خود را با “چاينا نت کام” يکي کند.
اين ترکيب جديد تمامي اپراتورهاي مهم را قادر مي سازد هم سرويس هاي تلفن ثابت و هم تلفن همراه ارايه دهند.
رگولاتورها چنين سازماندهي را به عنوان راه اصلي تشديد رقابت مي دانند، زيرا تلفيق چاينا تله کام، چاينا يونيکام و چاينا نت کام اپراتور مخابراتي بزرگتري را ايجاد مي کند تا توانايي رقابت با “چاينا موبايل” را داشته باشند.
هم اکنون فقط چاينا موبايل وچاينا يونيکام اجازه دارند در صنعت پرمنفعت تلفن همراه کار کنند اما  يونيکام براي رقابت با چاينا موبايل بسيار ضعيف است زيرا درآمد چاينا موبايل در سال گذشته برابر با مجموع درآمدهاي چاينا يونيکام، چاينا نت کام و چاينا تله کام بود.
تجارت تلفن ثابت چاينا تله کام و چاينا نت کام با کندي پيش مي رود زيرا مشترکان تلفن ثابت به سمت تلفن همراه روي آورده اند.
در حال حاضر چين با 566 ميليون مشترک از نظر تعداد کاربران تلفن همراه در جهان مقام نخست را دارد.
گزارش ها حاکي از آن است که تعداد مشترکان جديد اپراتورهاي تلفن همراه دو برابر شده است، در حالي که  تعداد مشترکان تلفن ثابت يا کاهش يافته است.
113/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا