O2 با همکاري اپراتور ژاپني سرويس i-mode ارايه مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اسکاتز من”، سرويس i-mode سرويس اينترنتي هميشه متصلي است که به کاربران امکان ارسال ايميل، دسترسي به چت، بازي، محتوي و دانلود زنگ موبايل را مي دهد.
اين قرارداد به O2 امکان مي دهد با رقباي ارايه دهنده سرويس هاي چند رسانه اي مانند وودافون و سرويس “وودافون لايو!” اين اپراتور رقابت کند.
DoCoMo بزرگترين اپراتور تلفن همراه ژاپن پس از اين که شش ماه پيش سهام خود از شرکت 3 UK پيشگام تلفن ويديويي فروخت، قصد دارد دوباره به بازار انگليس وارد شود.
گرچه اين قرارداد پرسش هايي را درباره توافقاتي که DoCoMo با اپراتور هلندي KPN براي سرويس دهي به هلند، بلژيک و آلمان بوجود آورده است، اما موجب حضور گسترده تر اين اپراتور ژاپني در بازار تلفن همراه آلمان مي شود.
“پيتر ارسکاين” مدير اجرايي O2 گفت: انتظار مي رود گوشي هاي i-mode 12 ماه بعد در بريتانيا و ايرلند و 18 ماه بعد در آلمان عرضه شود.
حدود 90 درصد يا 42 ميليون و 600 هزار نفر از مشترکان DoCoMo در ژاپن از سرويس i-mode استفاده مي کنند و اين سرويس به آنها امکان مي دهد به بيش از 70 هزار وب سايت دسترسي داشته باشند.
درآمد متوسط ماهانه داده اي اين اپراتور به ازاي هر کاربر در فصل سوم سال 2007 ميلادي 75/9 پوند بود.
 O2 از سرمايه چند اپراتور جهاني تلفن همراه در اروپا تشکيل شده است که BT Group  نام گرفت و براساس آمار 31 ماه مارس 2007ميلادي اين شرکت 9/35 ميليون مشترک تلفن همراه در بريتانيا، آلمان، ايرلند، و جمهوري چک ، 3/1 ميليون  مشترک DSL در آلمان و جمهوري چک و 4/3 ميليون نفر مشترک تلفن ثابت در جمهوري چک دارد.
O2 group که دفتر مرکزي آن در انگليس است ودر ايرلند، چک، اسلوواک ، آلمان حضور فعال دارد.
113/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا