دولت نهم 24 ميليون و 600 هزار شماره تلفن همراه و ثابت واگذار کرده است

به گزارش خبرنگار موبنا، از ابتداي سال جاري تاکنون نيز يک ميليون و 990 هزار مشترک تلفن همراه به شبکه اپراتور اول اضافه شده و در زمان حاضر با وجود 26 ميليون و 498 هزار مشترک اين اپراتور دولتي ، ضريب نفوذ موبايل در کشور به 42/36 درصد رسيده است.
بر اساس اطلاعيه شرکت مخابرات ايران که به منظور اعلام اقدامات انجام شده توسط اين شرکت منتشر شده آمده است: با افزايش 52 هزار شماره تلفن ثابت در سال 87 ، شمار مشترکان تلفن ثابت در کشور به 24 ميليون و 10 هزار و 465 مشترک و ضريب نفوذ آن به 45/33 درصد رسيد.
اين در حالي است که تاکنون يک هزار و 55 شهر کشور نيز تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفته است.
اين گزارش مي افزايد از ابتداي سال تاکنون با اتصال 86 روستا به شبکه ارتباطي کشور ، شمار روستاهاي داراي ارتباط به 52 هزار و 320 روستا رسيد.
براين اساس تاکنون 77 هزار و 600 کيلومتر فيبرنوري در سراسر کشور ايجاد شده و نيز نصب و راه اندازي يک هزار و 411 دستگاه تلفن همگاني و گذر از مرز 197 هزار دستگاه از ديگر اقدامات اين شرکت است.
اين گزارش حاکي از آن است که از ابتداي سال جاري تاکنون تنها يک دفتر ICT روستايي در کشور داير شده و تعداد دفاتر ICT روستايي به 5 هزار و 673 دفتر رسيده است.
کاهش قيمت تمام شده برخي از خدمات مخابراتي،حمايت عملي از توليد داخلي در صنعت مخابرات در قالب شوراي راهبري و همچنين پرداخت وام به توليدکنندگان داخلي و واگذاري تلفن ثابت به روز در شهرهاي کشور از جمله اقداماتي است که در اطلاعيه شرکت مخابرات ايران به آن اشاره شده است.
همچنين در اين اطلاعيه ، با تاکيد بر فراگيري خدمات پيامک به عنوان يک وسيله ارتباطي ارزان ، در خصوص کارکرد بخش خصوصي مخابرات کشور نيز آمده است:
4 ميليون و 382 هزار شماره تلفن همراه و 132 هزار و 264 پورت اينترنت پرسرعت
تاکنون از طريق بخش خصوصي واگذار شده است.
هماهنگي با بخش خصوصي براي توليد تجهيزات تلفن همراه و راه اندازي شبکه سراسري هوشمند با خدماتي چون کارت اعتباري ، نظرسنجي، مشاوره تلفني ، شبکه خصوصي مجازي ،شماره اختصاصي، شماره فراگير و مکالمه انبوه از ديگر اقدامات اين شرکت است.
در اين گزارش به اقدام عملي در راستاي خصوصي سازي مخابرات و فراهم کردن بستر لازم براي رفتن به بورس و واگذاري سهام نيز اشاره شده است.
128/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا