کاربران تلفن همراه همچنان گوشي هاي فاقد گارانتي را ترجيح مي دهند

به گزارش خبرنگار موبنا، متقاضايان گوشي تلفن همراه معتقدند که به دليل ارائه نشدن خدمات پس از فروش مناسب از سوي شرکت هاي گارانتي دار و در پي آن بي اعتماد شدن مردم نسبت به ارائه خدمات اين شرکت ها، مشتريان ديگر تمايلي به خريد گوشي با گارانتي رسمي از خود نشان نمي دهند.
“شهرام مراد بيگي” يکي از کارشناسان بازار در اين باره گفت: در بيشتر کشورهاي توسعه يافته شرکت هاي توزيع کننده کالا براي جلب مشتري و رضايت بيشتر آنان، در ارايه گارانتي (خدمات پس از فروش) با هم رقابت سختي دارند اما در ايران هنوز گارانتي (ضمانت نامه) معني واقعي خود را پيدا نکرده است و بسياري از خريداران گوشي براي استفاده از گارانتي ، انواع اتهامات و کارهاي نکرده را از سوي شرکت هاي گارانتي کننده بايد بپذيرند تا شايد بتوانند از خدمات آنان استفاده کنند.
وي افزود: با وجود اختلاف قيمت چشمگير ميان گوشي هاي داراي گارانتي و گوشي هاي فاقدگارانتي، عملا گارانتي گوشي هاي تلفن همراه به زيان مردم تمام مي شود و به همين دليل نيز ميزان تقاضا در بازار تلفن همراه ايران براي گوشي هاي قاچاق بسيار بالاست.
در همين حال فعالان بازار معتقدند که اختلاف قيمت فاحش گوشي هاي گارانتي دار و بدون گارانتي و همچنين خدمات گارانتي نامناسب باعث شده تا ترجيح بازار به نفع محصولات قاچاق تغيير کند.
“محمد ايزدي” به عنوان يکي از فعالان بازار در اين باره گفت:
اکثر مشتريان از ارائه خدمات پس از فروش گله مند هستند چرا که با وجود گارانتي بايد هزينه هاي بالايي را براي تعمير گوشي خود بپردازند که اين امر منجر شده تا بيشتر مردم خريد گوشي هاي بدون گارانتي را نسبت به گوشي هاي گارانتي دار ترجيح بدهند.
وي افزود: با کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه از 60 به 25 درصد باز هم تغييري در ارائه خدمات “گارانتي” و “وارانتي” شرکت هاي توزيع کننده گوشي به وجود نيامد.
اين فعال بازار ادامه داد: اميد است که با کاهش تعرفه کنوني واردات گوشي تلفن همراه  به 10 درصد شرکت هاي قانوني با عرضه بيشتر و بهتر نسبت به ارائه خدمات مناسب بتوانند رضايت بيشتر کاربران را به خود جلب کنند.
129/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا