مدل E90 نوکيا

 ويژگي هاي پيشرفته ، صفحه نمايش 800 پيکسل و صفحه کليد QWERTY آن که داراي 6 رديف است اين گوشي را به يک کامپيوتر کوچک تبديل مي کند.
** طراحي
اين گوشي اندازه بزرگي دارد اما با اين حال استفاده از آن آسان است و به خوبي در دست جا مي گيرد . ابعاد گوشي 20 در 57 در 132 ميلي متر و وزن آن 210 گرم است . با باز کردن درب گوشي ابعاد آن بزرگتر مي شود . درب اين گوشي در دو مرحله باز مي شود.
در زمان بسته بودن درب نيز بطور کامل مي توان از دستگاه استفاده کرد . E90 در قاب جلو داراي ترکيب استانداردي از صفحه کليد و صفحه نمايش است . صفحه نمايش بيروني مانند ساير گوشي هاي نوکيا در اندازه دو اينچي با وضوح QVGA ( 320 در 240 پيکسل  وجود دارد که 16 ميليون رنگ را نشان مي دهد . اين صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد به خوبي خوانده مي شود .
صفحه نمايش گوشي E90 نوکيا در 90 درجه بطرف بخش پايين دستگاه قفل مي شود که اين حالت براي مشاهده ويدئو مناسب است . براي در دست گرفتن گوشي و تايپ کردن متن ، تلفن بايد کاملا باز شود و صفحه کليد و صفحه نمايش آن در يک سطح هموار قرار گيرند.
برخلاف ساير تلفن هاي هوشمند که دکمه هاي زيادي در دو طرف دستگاه دارند ، در طرف راست گوشي E90 دو کليد ميانبر و محل مادون قرمز مشاهده مي شود . دکمه بالايي ميانبر فرمان هاي صوتي است که به سختي فشار داده مي شود و دکمه پاييني که برآمدگي کمي دارد کليد ديافراگم دوربين مي باشد . اگرچه دوربين به کانون اتوماتيک مجهز است اما اين دکمه دو حالتي نيست و اگر آن را چند ثانيه نگهداريد ابتدا کانون را تنظيم مي کند و سپس عکس مي گيرد .
** باتري
باتري اين گوشي از نوع Li – Ion با توان 1500 mAh است که در حالت Stand by حداکثر 336 ساعت و در مکالمه مداوم 6.20 ساعت دوام مي آورد .
**صفحه نمايش
اين تلفن هوشمند علاوه بر صفحه نمايش بيروني به يک صفحه نمايش داخلي در اندازه 3.9 اينچ مجهز است که شباهت اين دستگاه به Laptop را افزايش مي دهد. صفحه نمايش از نور کافي برخوردار است اما به منظور صرفه جويي در شارژ باتري توصيه مي شود نور آن را کم کنيد .
وضوح صفحه نمايش 352 در 800 پيکسلي اين گوشي از نوع TFT است. صفحه نمايش اصلي نيز مانند صفحه نمايش بيروني زير نور مستقيم خورشيد به خوبي قابل رويت است .
** سيستم پخش کننده
نرم افزار پخش موسيقي اين مدل نوکيا مانند گوشي هاي سري N که داراي نسخه 9.2 سيمبين هستند نيست بلکه تا حدودي شبيه آن عمل مي کند. در منوي Now Playing مي توان در جهت هاي کليد حرکتي مرور کرد در حالي که اطلاعات قطعه موسيقي در حال پخش در زير آن نشان داده مي شود . اگر فايل موسيقي داراي تصوير باشد در طرف چپ نشان داده مي شود . چهار اکولايزر ، تنظيمات باس ، استريو و … وجود دارد .
** دوربين
نوکيا E90 به يک دوربين 3.2 مگاپيکسل مجهز است که داراي کانون اتوماتيک و زوم ديجيتال 20X است . گزينه هاي دوربين مانند مدل N95 است . منوي دوربين در حالت افقي نشان داده مي شود و بايد گوشي را با دو دست گرفت.
دوربين در وضوح VGA  (480 در 640 پيکسل ) و در 30 Fps فيلمبرداري مي کند .
** حافظه
حافظه داخلي گوشي E90  نوکيا  با   MB shared memory 128 و  330 Mhz ARM processor است که توسط کارت حافظه جانبي microSD  TransFlash تا هشت گيگابايت ارتقا مي يابد.
** سخن آخر
اين گوشي که کمتر از يک سال است وارد بازار تلفن همراه کشور شده است هم اکنون با قيمت هفت ميليون ريال در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
گفتني است گوشي نوکيا مدل E90 از بدو ورود به بازار مورد استقبال اکثر مشتريان اين برند قرار گرفته است.
129/16

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا