برزيل و مکزيک فرصت هاي طلايي بازارتجهيزات موبايلي آمريکاي لاتين

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در تحقيق اين مرکز آمده است :اين دو کشور نيمي از کل فروش اين تجهيزات را در سالهاي آينده به خود اختصاص خواهند داد.
“عمر سالوادور” يکي از مقامات ارشد اين مرکز گفت:اين دو کشوربا 49درصد از مجموع کل کاربران  بيشترين سهم  تعداد کاربران را به خود اختصاص داده اند.
وي افزود : بازار تلفن همراه در آمريکاي لاتين تحت تاثير کاربراني است که درصدد تعويض گوشي هاي خود با گوشي هاي مجهز به دوربين و تجهيزات پخش موسيقي هستند.
سالوادور خاطر نشان کرد که آمارها نشان مي دهد ،گوشي هاي داراي گنجايش استفاده از چهاربرابر موسيقي از سال 2005 تا2007 ميلادي 17درصد کل فروش گوشي ها را دربازار آمريکاي لاتين بهخد اختصاص داده است.
وي در ادامه از نوکيا و سوني اريکسون به عنوان موفق ترين و پويا ترين شرکت ها در بازار اين منطقه نام برد و افزود:اين در حالي است که توليد کنندگان ديگر موبايل و تجهيزات نيز تمام تلاش خود را براي حضور در بازار رقابتي اين منطقه به کار گرفته اند.
اين مرکز پيش بيني کرد که فروش گوشي هايي با قابليت پخش موسيقي از 40ميليون دستگاه در سال 2008 با رشدي سه برابر به 115ميليون دستگاه تا سال 2012ميلادي مي رسد که اين خود نشان دهنده سهم 58درصدي از کل فروش تلفن همراه در بازار اين منطقه خواهد بود.
تعداد کاربران تلفن همراه در برزيل تا نوامبر 2007ميلادي،116ميليون و 300هزار نفر و ضريب نفوذ اين فناوري در اين کشور 61.21درصد بوده است.
در اين کشور 9اپراتور ارتباطي فعاليت مي کنند.
شرکت ارتباطات مکزيک تحت تسلط اپراتورخطوط ثابت “تلفونو دو مکزيکو”و “تل سل”يکي از واحدهاي “آمريکن مويل”است که هر دو اين شرکت ها توسط”کارلوس اسليم” ميلياردر مکزيکي اداره مي شود.
” تل سل” تا پايان سپتامبر با 64.6ميليون مشترک حدود 74 درصد کاربران اين کشور را داشته است و “تلمکس”به 2/18ميليون مشترک بيش از 90درصد کاربران خطوط ثابت را در اختيار دارد.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در مکزيک 55ميليون و 410هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه دراين کشور 50.98 درصد است و اين کشورچهار اپراتور فعال دارد.
134/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا