ارتباطات

اعتياد به تلفن همراه موجب بي خوابي در نوجوانان مي شود

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “نيوز”، تحقيقات همچنين نشان مي دهد که نوجواناني که به تلفن همراه معتاد شده اند دچار مشکل بي خوابي و ناراحتي هاي روحي مي شوند.
نتايج اين تحقيقات هفنه جاري در کنفرانس “بررسي خواب نوجوانان”  در آمريکا اعلام شده است و نشان مي دهد که نوجواناني که در روز بيش از 15 تماس تلفني دارند يا بيش از 15 پيام کوتاه ارسال مي کنند دچار مشکل کم خوابي مي شوند و در مقايسه با نواجوانان ديگر که کمتر از 5 تماس تلفني در روز دارند دچار مشکلات رواني بيشتري هستند.
همچنين تحقيقات ديگري که روي 21 نوجوان در سوئد انجام شد، نشان داده است که نوجواناني که بيش از 15 تماس تلفني و ارسال پيام کوتاه در روز دارند ، زمان بيشتري را با رايانه سپري مي کنند، از مشروبات الکلي بيشتر استفاده مي کنند،  ساعت خواب نا منظمي دارند، به سختي از خواب بيدار مي شوند و در وسط روز احساس خستگي بيشتري مي کنند.
به گفته دکتر ” Badre” که اين تحقيق را مديريت کرده است، اعتياد به تلفن همراه در بين کودکان و نوجوانان همه گير شده است و کودکان از سنين بسيار پايين استفاده از تلفن همراه را آغاز مي کنند.
تحقيق ديگري که توسط “فرد دنر” در دانشگاه “کنتاکي” در آمريکا روي 882 نوجوان انجام شد، نشان مي دهد، نوجواناني که کمتر از 8 ساعت در شب مي خوابند بيش از حد از تلفن همراه استفاده مي کنند و دچار مشکلات احساسي و روحي و در خط بيماري تزلزل شخصيتي قرار دارند.
112 / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا