وودافون مجوز 2.1ميلياردي اپراتوردوم قطر را به دست اورد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،وي هدف از اين سرمايه گذاري را ورود هر چه بيشتر وودافون به بازار کشورهاي در حال توسعه عنوان شده است.
 Qatar Foundationو وودافون کار اجراي اين پروژه را نيمه اول 2009 آغاز خواهند کرد و 40 درصد سهام اين اپراتور تا دسامبر سال جاري به مردم واگذار مي شود و  45درصد سهام به وودافون وQatar Foundationو 15درصد باقيمانده نيز در اختيار انجمن محلي و دولتي اين کشور قرار خواهد گرفت.
قطر با مساحتي حدود 11هزارو 426کيلومتر مربع و جمعيتي حدود 606هزار نفر در غرب شبه جزيره عربستان واقع شده است و پايتخت اين کشوردوحه مي باشد.
تعداد کاربران تلفن همراه در قطر تا سپتامبر 2007 ميلادي 1.1ميليون نفر و ضريب نفوذ آن 100درصد اعلام شده و کيوتل تنها اپراتور اين کشوراست.
Qatar Foundation for Education, Science and Community Development يک شرکت خصوصي و غير انتفاعي است که در سال 1995 درقطر تاسيس شد وفعاليت اصلي آن توسعه مراکز آموزشي،پزشکي و ارتباطي مي باشد.
وودافون در کشورهاي چون استراليا، آمريکا، نيوزلند، آفريقاي جنوبي، مصر،هند، تورکيه و بيشتر کشور هاي اروپايي شعبه دارد و سرويس هاي مختلفي از جمله GSM,GPRS,EDGE,UMTSHSDPA,CDMA به کاربران ارايه مي دهدو تعداد کاربران اين اپراتور تا 3مارس 2007 حدود 206ميليون نفر بوده است.
134/  14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا