تامين مواد اوليه از خارج از کشور مشکل جدي توليدکنندگان تجهيزات مخابراتي است

ابراهيم اسدي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به چالشهاي پيش رو توليدکنندگان داخلي از فقدان اطلاعات فني سفارش دهندگان به عنوان مشکلي ديگر  براي توليد کنندگان تجهيزات در داخل کشور نام برد .
وي با بيان اينکه اکثر کارفرمايان با استانداردهاي مربوط به تجهيزات مورد نيازشان آشنا نيستند اظهار داشت:به همين دليل، پس از تحويل تجهيزات توليد شده به فکر تغيير آنها مي افتند.
مهندس اسدي با تاکيد بر اينکه نداشتن اطلاعات کافي کارفرما به اين معني نيست که آنها در کار خود متخصص نيستند ادامه داد: دامنه تجهيزات مخابراتي به اندازه اي گسترده است که هر بخش افراد متخصص به خود را داشته و بديهي است که تمام افراد نمي توانند در تمام زمينه ها تخصص و مهارت کافي را داشته باشند.
وي برخورداري از تيم کارشناسي را ازضرورت هاي يک شرکت توليدکننده داخلي عنوان کرد و ادامه داد:به اين ترتيب شرکت مي تواند با کمک تيم کارشناسي ،تجهيزات مورد نياز را دقيقا طراحي کرده و سپس سفارش بدهد .
اسدي با اشاره به مشکل تامين قطعات و مواد اوليه از خارج از کشور ، در خصوص آسيب هاي ناشي از قاچاق کالا بر توليد کنندگان داخلي اظهار داشت :مشتريان به خصوص اين شرکت ها و سفارش تجهيزات مورد نياز اين مشتريان ،تاثير ورود کالاي قاچاق را از بين مي برد.
اين توليدکننده داخلي در پاسخ به اين که آيا توليد کنندگان داخلي در بخش خصوصي از حمايت دولت برخوردار هستند يا خير گفت :هيچ گونه تسهيلاتي براي ارائه وام يا کاهش مقدار عوارض يا ماليات ها در نظر گرفته نشده است .
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا