يک هفته با موبايل ايراني

يکي از رويدادهاي شگفت آور در هفته اي که پشت سر گذاشتيم اين بود که يکي از مقامات وزارت ارتباطات  خبر از پرداخت ما‌به‌التفاوت پيامك فارسي از سال  86 به مشتركان داد.
به زبان خودماني ، صدها ميليارد تومان پول اضافه مشترکان محترم موبايل ايراني به رسم امانت نزد شرکت ارتباطات سيار بود که پس داده مي شود و خلاص ! در واقع اين نوعي  وام قرض الحسنه است که اهالي موبايل ايراني به ارتباطي ها داده اند تا صرف امور خيري مانند توسعه شبکه کنند.
اما امان از دست آدم هايي که دلشان مي خواهد اين روابط حسنه را بين مشترکان و اهالي  وزارتخانه  خدشه دار کنند و با گفتن بعضي مسائل به اين موضوع  دامن بزنند .
از جمله همين رئيس اتاق بازرگاني تهران که  با نوشتن نامه اي از سر نظر تنگي ، وقت رييس جمهوري را گرفته که بگويد از واگذاري يكپارچه سهام مخابرات نگران است يا رييس سازمان بازرسي کل کشور   که گفته است : قيمت پيامك‌هاي لاتين مبناي حقوقي براي افزايش ندارد و هرکاري مي کنند تا اذهان عمومي جامعه موبايل ايراني را درباره اقدام فرهنگي افزايش نرخ تعرفه پيامک مشوش کنند.
در عوض براي آن که  آنهايي که مي گويند؛ “نحوه خصوصي سازي مخابرات محل اشکال است و با اصل 44 مغايرت دارد ” بدانند که همه چيز،  کتره اي نيست ،يکي از اهالي برج رفيع همراه گفته است:” خصوصي سازي اولين اولويت همراه اول است”
ولي بشنويد از معاون وزير و رييس هيات مديره مخابرات که  خبر از دادن اعتباري براي اپراتوري تلفن در كشورهاي هدف به  مخابرات ايران داده است و اين ثابت مي کند که واقعا !” مخابرات پس از خصوصي شدن، مزيت هاي دولتي بودن را از دست مي دهد”
 نهمين دوره مزايده شماره هاي رند همراه اول هم قرار است به زودي برگزار شود که اگر خدا بخواهد سکنه محترم برج همراه مي توانند با فروش خط چند ده ميليوني به متقاضيان پولدار ، بودجه ارائه خدمات مکالمه ارزان به قشر  کم درآمد و زير خط فقر را  تامين کنند .
با اين حال کاري که  ايرانسل کرده است ، چيز ديگري است ، اگر به تازگي تبليغات تلويزيوني اپراتور دوم ايراني را ديده باشيد با من هم عقيده خواهيد شد اهداي هديه روز مادر به قرار دو عدد سيم کارت ،  يک فروند طياره و يک دستگاه سواري پژو به يک مادر مهربان، دست کمي  از دادن سرويس ارزان به فقرا ندارد .
حتي از اقدامات فرهنگي وزارت ارتباطات هم بهتر است که قصد دارد به خرج مشترکان زبان فارسي را پاس بدارد يا چند ماه است که شبانه روز و بدون استراحت حذف هزينه‌ پيامك‌هاي به مقصد نرسيده را بررسي مي کند !
احتمالا اين هيات اندونزيايي هم که گفتند مي خواهد به تهران بيايد تا به مگافون و ساير شرکت هاي چيني و اروپايي براي شرکت در مزايده  اپراتور سوم ايراني بپيوندد ، وقتي با اين همه اقدامات فرهنگي و  خيريه مواجه شود، سهام مخابرات ايران را به نفع مسلولين و سالخوردگان کهريزک مي خرد .
اما از جايي که بايد هميشه يک پاي موبايل ايراني لنگ بزند و ثابت کند که واقعا موبايل ايراني است ، ابلاغ آيين نامه ام .ام .اس همچنان معطل مصوبه امنيتي است ، تعرفه GPRS جلوتر از خود اين سرويس  آمده ، سهام مخابرات ايران در شلوغي بورس گم شده و اين شبکه موبايل ايراني هم درست وسط عمليات توسعه غش کرده است.
با اين حال از جايي که واگذاري خطوط تلفن همراه به مديران با قيمت کارشناسي صورت مي گيرد و شکر خدا موبايل اهالي ارگ حکومتي سيدخندان را پس نگرفته اند ، جاي نگراني نيست و تا هفته بعد که بازهم مطلب ” يک هفته با مويابل ايراني را مي خوانيد تمام اين مشکلات برطرف شده است .
ملالي نيست جز اين که نرم افزار فارسي نويس SMS مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و مشترکان محترم موبايل ايراني بايد يک پيامک فارسي بزنند و  پول سه پيامک را به مقامات وزارتي  جايزه بدهند.
15/13

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا