پيگيري وعده ها

اين وعده اي است که يک سال پيش –  دوم تيرماه سال 1386 – از سوي  “وحيد صدوقي” مدير عامل شرکت ارتباطات سيار  به مشترکان اين اپراتور داده شد.
صدوقي، روز دوشنبه، 20 فروردينماه 1386 نيز در  پاسخ به‌ اين سئوال كه اپراتور اول چه زماني دريافت  سرويس GPRS و MMS را براي مشتركان خود امكان پذير مي‌كند، خاطر نشان كرده بود :‌” همان طور كه قبلا قول داده‌ايم تا شهريورماه اين سرويس‌هاي براي مشتركان فعال خواهد شد.”
وي در عين حال اظهار اميدواري مي کند که پيمانكاران اين شرکت  در اين زمينه تمام تلاش خود را انجام دهند تا در زمان مقرر به وعده‌هاي خود عمل كنيم.
وعده راه اندازي سرويس MMS اپراتور اول براي نخستين بار در اسفند سال 85 و توسط علويان رئيس هيئت مديره شركت ارتباطات سيار داده شده بود . وي ، گفته بود : اين سرويس براي تمامي مشتركان از جمله مشترکان سيم کارت هاي  اعتباري در نظر گرفته شده و آنها مي‌توانند از اواخر بهار سال 86 از سرويس اينترنت استفاده كنند .
وفا غفاريان رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران هم در روز هاي پاياني فروردين 87  ، در گفت‌وگويي با سيتنا،در خصوص عملي نشدن اين وعده  مي گويد: تاخيرها در ارائه سرويس‌هاي ارزش افزوده GPRS و MMS به دليل کوتاهي شرکت مخابرات نيست و دليل اصلي اين تاخير، کوتاهي شرکت فروشنده خارجي در حمل بموقع تجهيزات فوق به ايران است.
وي در همين حال اضافه مي کند: شرکت مخابرات ايران، به صورت مداوم پيگير اين موضوع بوده و تا زماني که اين تجهيزات نصب نشود ، به زمان‌بندي‌ها نمي‌توان اعتماد کرد !
خلاصه وعده هاي عمل نشده مخابرات ايران درباره سرويس MMS :
 استفاده از خدمات پيشرفته MMS و GPRS اپراتور اول که براي نخستين بار در كشور ارائه مي شود، تا نيمه فروردين 1386 به صورت رايگان براي مشترکان سيم کارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول امکان پذير خواهد شد.
اما امروز …
امروز که بيش از يک سال از اولين وعده ارائه اين سرويس مي گذرد ، اپراتور اول کماکان موفق به ارائه آن نشده و در عين حال ، آيين نامه استفاده از اين سرويس نيز در کلاف سردرگم ملاحظات امنيتي و فرهنگي بلاتکليف مانده است.
ارائه سرويس MMS اپراتور دوم تلفن همراه هم که از اوايل سال 86 راه اندازي شده بود ، بنابر دستور صريح شوراي عالي انقلاب فرهنگي،  از اواسط تير ماه سال گذشته تا کنون متوقف شده و در انتظار تصويب نهايي و ابلاغ آيين نامه مذکور به سر مي برد.
15/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا