31 درصد شرکت هاي کوچک آمريکا از تلفن هوشمند استفاده مي کنند
به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “موبايل تک نيوز”، شرکت هاي کوچک (شرکت هايي با کمتر از 99 کارمند) بيشتر از تلفن هاي هوشمند با برند RIM، Palm يا موتورولا استفاده مي کنند.
طبق تحقيق اخير “اکسس مارکت اينترنشنال” (AMI ) حدود 20 درصد شرکت هاي کوچک آمريکا که هم اکنون از تلفن هوشمند استفاده مي کنند، در نظر دارند در يک سال آينده مدل جديد آن را تهيه کنند.
از بين شرکت هايي که هم اکنون تلفن هوشمند ندارند، 11 درصد معادل 400 هزار شرکت کوچک اظهار داشته اند که قصد دارند يک گوشي هوشمند خريداري کنند.
“يدا چو” تحليلگر موسسه نيويورکي AMI گفت: دارندگان شرکت هاي کوچک نياز براي در تماس بودن را تشخيص داده اند و به راحتي تلفن هاي هوشمند مانند “پالم سنترو” يا “بلک بري پرل” و “بلک بري کرو” ارتباط بي سيم را بين مديران شرکت هاي کوچک و مشتريان و کارمندان آنها در هر زمان و هر مکان فراهم مي کند.
از آنجا که 13 درصد نيروي کار شرکت هاي کوچک در خارج از شرکت کار مي کنند در تماس بودن يک نياز ضروري براي فعاليت هاي روزانه محسوب مي شود.
AMI پيش بيني کرده است که شرکت هاي کوچک با رشد سالانه 6 درصدي به طور کل در عرض 5 سال آينده 375 ميليون دلار فقط براي اين دستگاه ها هزينه خواهند کرد.
اين ميزان 6 برابر بيشتر از هزينه تخمين زده شده شرکت هاي متوسط شرکتهاي داراي بين 100 تا 999 کارمند است. برند هايي مانند بلک بري و پالم که هم اکنون در جايگاه اول و دوم دستگاه هاي هوشمند قرار دارند.
همان طور که داده ها نشان مي دهد 84 درصد دارندگان بلک بري و 68 درصد دارندگان پالم از تلفن هوشمند خود براي دسترسي به ايميل استفاده کرده اند، در حالي که 65 درصد دارندگان بلک بري و 75 درصد دارندگان پالم از تقويم و اطلاعات تماس گوشي خود استفاده کرده اند.
گرچه تقاضاي شرکت هاي کوچک براي دسترسي به ساير کاربردهاي تجاري افزايش يافته است، اما موسسه AMI اعلام کرد که ويژگي هاي ياد شده کاربردهاي اصلي هستند که در تلفن هاي هوشمند وجود دارند.
113/14