نرم افزار کنترل تلفن همراه کودکان طراحي شد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت دچير، اين سرويس توسط Optus، دومين اپراتوراستراليا به کاربران ارايه مي شود و به اين طريق به پدر و مادرها امکان مي دهد که فرزندان خود را هنگام استفاده از تلفن همراه اعم از اين که به چه وب سايت هايي سر مي زنند، چه کساني با آن ها تماس مي گيرند، چه زماني مي توانند از دوربين استفاده مي کنند ، تحت نظر داشته باشند.
بر اين اساس تنها کاربران Optus مي توانند از اين نرم افزار سود ببرند زيرا اين نرم افزار روي دستگاه تلفن همراه آنها نصب شده و از طريق مرکز دانلود Optus Zoo روي وب مديريت مي شود.
اين سرويس به والدين اين امکان را مي دهد که فرزندانشان را کنترل کرده تا نتوانند به محتواهايي که براي افراد بزرگسال طراحي شده مثل اتاق هاي چت و سايت هاي مستهجن دسترسي داشته باشند.    
والدين با اين نرم افزار همچنين مي توانند از شماره تلفن هايي که فرزندانشان با آنها تماس برقرار مي کنند يا از ارسال و دريافت پيام کوتاه  آنان  اطلاع يابند و آنان را کنترل کنند.
محققان مي گويند که اين سرويس به والدين کمک مي کند که سايت هايي چون Facebook و MySpace را در طول ساعات مدرسه بلوکه و مسدود کنند و سپس به آنها اجازه دهد که به اين سايت ها در زمان ديگري دسترسي داشته باشند.
البته دانش آموزان اين روزها مي توانند از طريق دستگاه هاي ديگري نظير کامپيوتر به اين سايت ها و سرويس ها دسترسي داشته باشند و گاه کنترل آنها دشوارتر مي شود.
135/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا