وضعيت مالي شرکت کانادايي ريم درفصل اول سال 2008

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي “موبايل واک” ، همانگونه انتظار مي رفت شركت ريم با تلاش و فعاليتش دربازارهاي تلفن همراه از نظر فروش و کسب سود ، درسال مالي جاري منتهي به 31 ماه مي ، بهترين فصل را پشت سرگذاشت .
شرکت ريم طي زمان ياد شده  6/5 ميليون دستگاه وسايل موبايل در دنيا عرضه کرده است و طي اين مدت 24/2 ميليارد دلار سود کسب کرده است که اين ميزان سود ، افزايش 107 درصدي را در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته و 19 درصد افزايش نسبت به فصل گذشته را نشان مي دهد.
همچنين 3/2 ميليون نفربه  کاربران گوشي هاي بلک بري افزوده شدند که به اين ترتيب تعداد کاربران آن در دنيا به بيش از 16 ميليون نفر افزايش يافت.
ميزان سود خالص شرکت ريم در فصل اول به مبلغ 5/482 ميليون دلار رسيد که در مقايسه با سود فصل قبلي که 5/412 ميليون دلار اعلام شده بود ، افزايش خوبي را نشان مي دهد.
” جيم بالسيلي”  از مديران ارشد شرک ريم  درباره اين موفقيت وموقعيت گفت :  خوشحاليم که رکورد فصلي  ديگري را با افزايش فروش 107 درصدي اعلام مي کنيم . اين افزايش  ازطريق ادامه پلتفرم تعيين شده به منظور گسترش تجارت در بخش هاي  مديريت و مصرف کننده ،  حاصل شده است.
وي افزود:  ما آماده مي شويم تا طي  فصل تابستان 40 ميليون گوشي هوشمند تلفن همراه بلك بري  را به بازار عرضه کنيم و به حضور قدرتمند در تجارت و مشارکت مان در فرصت هاي موجود در اين بخش ادامه دهيم.
عمده ترين بازار شرکت ريم در ايالات متحده است و پس از شرکت هاي موتورولا ، سامسونگ ، ال جي و نوکيا در رتبه پنجم قراردارد.
باتوجه به اين نكته كه شركت ريم وارد خط توليد گوشي هاي عادي و معمولي نشده و فقط گوشي هاي هوشمند تلفن همراه را توليد مي کند،  کسب اين مقام و ميزان سود اعلام شده ، حاکي از تلاش فراوان و برنامه ريزي مناسب اين شرکت است.
مي توان پيش بيني کرد پس از به بازار آمدن گوشي هاي هوشمند بلک بري مدل هاي  Bold 9000 و full-touch Thunder درآينده اي نزديک ، شرکت ريم از موقعيت و موفقيت بهتري در فصل بعدي برخوردار خواهد بود.
131 / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا