مناقصه پايلوت NGN براي ايجاد 100 هزار پورت IP برگزار مي شود

به گزارش موبنا ناصر يوسف پور اظهار داشت: مناقصه پايلوت NGN در استان‌هاي فارس، تهران و قزوين، زير نظر کميته راهبردي شبکه نسل جديد مخابرات و بر اساس اولويت‌ها و سياست‌هاي کلان کشور مبني بر حمايت از صنعت ICT در داخل کشور، برگزار مي‌شود.
وي افزود: با اجراي اين پايلوت، تعدادي از مشترکين در استان‌هاي مورد نظر، امکان دريافت پهناي باند وسيع را خواهند داشت.
عضو هيات مديره شرکت مخابرات ايران همچنين در خصوص اقداماتي که تاکنون در خصوص اين طرح صورت گرفته است، گفت: RFP (پيشنهاد پروژه) اين مناقصه توسط مرکز تحقيقات مخابرات ايران به عنوان مشاور پروژه و با در نظر گرفتن نقطه نظرات اجرايي، نظارتي و طراحي شرکت‌هاي مخابراتي تهيه شده است.
وي ادامه داد: از سوي ديگر، طي فراخواني که فروردين ماه سال جاري صورت گرفت پيمانکاران واجد صلاحيت داخلي و خارجي توانمند در اجراي اين پروژه شناسايي شده‌اند.
مهندس يوسف پور خاطر نشان کرد: بر اساس اين فراخوان، 18 شرکت نسبت به تهيه اسناد اقدام کردند که از اين تعداد هفت شرکت مدارک مورد نياز را تحويل دادند. به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات ،رييس کميته راهبردي نسل جديد شبکه هاي مخابراتي در خصوص تکنولوژي مورد استفاده در طرح پايلوت نيز تصريح کرد: با توجه به RFP تهيه شده، طرح پايلوت، بر اساس تکنولوژي IMS است به نحوي که بتوان ضمن ارايه سرويس‌هاي مختلف در تلفن‌هاي ثابت و سيار، کليه سرويس‌هاي باند پهن را نيز ارايه کرد.
يوسف پور ادامه داد: مناقصه پايلوت NGN به صورت دو مرحله‌اي و محدود اجرا خواهد شد و با توجه به حساسيت تکنولوژي فوق که عمدتاً بر اساس نرم افزار است، نسبت به بومي کردن تجهيزات مزبور در داخل کشور، اقدامات لازم انجام مي‌شود.
وي تاکيد کرد: سال آينده خريد تجهيزات جهت استان‌ها عملياتي مي‌شود که خريد اين تجهيزات به صورت بهينه و يکسان و بر اساس يک توپولوژي واحد در سطح کشور انجام خواهد شد.
يوسف پور در پاسخ به اين که هر يک از استان‌هاي مذکور چه تعداد از پورت‌هاي مورد نظر را نصب خواهند کرد، اظهار داشت، از مجموع 100 هزار پورت در نظر گرفته شده، 70 هزار عدد در استان تهران، 20 هزار عدد در استان فارس و 10 هزار عدد در استان قزوين نصب و راه‌اندازي خواهد شد.
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا