کوبا پوشش دهي تلفن همراه را دراين کشور گسترش مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل ازسايت”سلولارنيوز”،بر اساس اين گزاش ، کوبا درصدد است جاده هاي منتهي به استان هاي شرقي اين کشور را تحت پوشش تلفن همراه قرار دهد و برج هاي راديويي اين پروژه درجولاي به بهره برداري مي رسد.
شرکت ارتباطات کوبا اعلام کرد: با استفاده از اين برج هاي مخابراتي ارتباط 33سرويس عمومي تلفني که  در مجاورت اين مراکز قراردارد، نيز تامين خواهد شد.
ETECSAاز جمله فعاليت هاي ديگر خود در سال جاري را احداث 93مرکز تلفن عمومي در يکي از استان هاي اين کشور اعلام کرد.
بر اساس آمار جهاني تلفن همراه، ETECSATکه اپراتور انحصاري در اين کشور است تا پايان فصل اول 2008 ميلادي تنها 220هزار کاربر تلفن همراه داشته است و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور زير 2درصد اعلام شده است.
يک مقام آگاه در اين باره گفت:ماه گذشته دولت ممنوعيت استفاده از تلفن همراه را در اين کشور لغو کرد که به موجب آن وبر اساس گزارش اپراتور، تنها در روز اول هفت هزار و 400نفر براي دريافت  سيم کارت و استفاده از سرويس هاي تلفن همراه در اين کشور قرارداد امضا کردند.
 عرضه گوشي هاي تلفن همراه در فروشگاه هاي دولتي بخشي از سري اقدامات آزاد سازي اقتصادي “رائول کاسترو” که از ماه فوريه جانشين  “فيدل کاسترو” رهبر انقلاب کوبا شده  است.
درماه هاي اول محوطه بيروني فروشگاه دولتي  “دتکزا ” Detexa که عرضه کننده لوازم و تحهيزات  ارتباط از راه دور در هاوانا است ، مملو از جمعيت بود.
دراين فروشگاه دو نوع گوشي تلفن همراه  به ارزش حدود 100 و70 دلار فروخته مي شود.
بيشتر کوبا يي که متوسط  درآمد  آنان  20 دلار است ، براي خريد گوشي از خويشاوندان خود در خارج از
اين کشور کمک مي گيرند.
 پيش از اين تنها کارمندان بلند پايه دولتي و خارجي ها مجاز به داشتن گوشي تلفن همراه بودند با اين حال خيلي از کوبايي ها تلاش مي کردند، گوشي هاي اعتباري را به نام خارجي ها تهيه و استفاده کنند.
در کوبا دوشرکت اپراتوري با نام هاي Cubacel و C-COM فعاليت مي کنند.
کشور کوبا درسال 1868 از اسپانيا مستقل شد درسال  1902 ميلادي اعلام جمهوري کرده و درسال 1959 ميلادي انقلاب سوسياليستي به رهبري فيدل کاسترو دراين کشور بوقوع پيوست.
وسعت اين کشور 110 هزار و 861 کيلومتر مربع و جمعيت آن در سال 2007 ميلادي حدود 11 ميليون و 394 هزار و 43 نفر اعلام شده است.
134/14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا