ايران آماده ارايه تجربيات خود در زمينه فنآوري جديد به ديگر کشورها است

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز” دکتر محمد سليماني در چهارمين اجلاس امنيت ICT در کشور سوريه، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در گذشته، ما محصولات و خدمات مورد نياز خود را از خارج کشور تأمين مي‌کرديم که به طبع آن، هزينه زيادي را نيز پرداخت نموده‌ايم.
وي افزود: اما در حال حاضر و با تلاش‌هاي صورت گرفته توانسته‌ايم، توانايي توليد فنآوري و دانش را براي حمايت از خدمات در کشور خود افزايش دهيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطر نشان کرد: هم اکنون و با تکيه به اسلام زنده و پويا و ذوق و استعداد جوانان خود قادريم آهنگ رشد علم و فنآوري را در کشورمان نسبت به گذشته، چندين برابر افزايش دهيم.
وي تأکيد کرد: در همين راستا و در حوزه هاي مختلف از جمله دستيابي به نانوتکنولوژي، پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته ايم.
سليماني در اين همايش به معرفي امکانات و زيرساخت‌هاي ارتباطات فناوري اطلاعات پرداخت و همچنين اطلاعات و آماري در رابطه با شبکه‌هاي فيبرنوري، ارتباطات سيار و اينترنت در ايران را به حاضران در اجلاس ارايه کرد.
همچنين پروانه اپراتور سوم تلفن همراه و تلاش هاي صورت گرفته درباره خصوصي سازي در بخش مخابرات ايران، از ديگر بخش‌هاي سخنراني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورمان در اين اجلاس بوده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين سفر با همتاي سوريه‌اي خود نيز ديدار و در خصوص چگونگي اجراي تفاهمات منعقده ما بين دو کشور در حوزه ICT به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا