وزارتخانه هاي ارتباطات و آموزش و پرورش در فرهنگ سازي تلفن همراه کوتاهي کرده اند

محسن نيکوخرد در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:چنانچه استفاده دانش آموزان از تلفن همراه، در مدارس همراه با فرهنگ‌سازي مناسب باشد، هيچگونه نگراني در زمينه استفاده اين قشر جامعه از اين وسيله ارتباطي وجود نخواهد داشت.
وي با تاکيد بر اينکه به منظور استفاده صحيح هر پديده نويني که وارد جامعه مي‌ شود بايد فرهنگ آن نيز در جامعه ترويج شود، افزود: متاسفانه واردکنندگان پديده‌هاي نوين صرفا به دنبال مصالح اقتصادي خود بوده و از آثار سوء فرهنگي و تبعات آن غافل هستند.
نيکوخرد تصريح کرد:در عين حال چنانچه استفاده از تلفن همراه در مدارس، با آموزش و فرهنگ مطابقت نداشته باشد، آثار سوء اين وسيله ارتباطي بر نتايج مثبت آن غلبه مي‌کند.
به گفته وي استفاده از موبايل بدون فرهنگ سازي باعث عدم تمرکز و تداخل در آموزش دانش‌آموزان مي‌شود.
اين کارشناس با بيان اينکه بايد نحوه استفاده صحيح از تلفن همراه در زمان و  مکان‌هاي گوناگون به دانش‌آموزان آموزش داده و سپس نهادينه شود،خاطرنشان کرد: تلفن ثابت و سيار يک وسيله ارتباطي ضروري است که نمي‌توان واقعيت ضرورت آن را مورد ترديد قرار داد.
وي با بيان اين که امروزه تلفن همراه داراي کارکرد هاي متعدد و متفاوتي است، تماس و مکالمه از طريق اين وسيله ارتباطي را تنها يکي از کارکردهاي ابتدايي آن ارزيابي کرد.
نيکوخرد آثار اقتصادي، تفريحي و حتي سياسي را از جمله کارکردهاي تلفن همراه برشمرد و افزود: استفاده از اين وسيله باعث کاهش هزينه حمل‌ونقل و سرعت بخشيدن به معاملات مي‌شود.
اين کارشناس با تاکيد بر اينکه کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي بايد در خصوص استفاده صحيح دانش‌آموزان از تلفن همراه اقداماتي انجام دهد، گفت: البته رواج فرهنگ مناسب و آموزش در اين خصوص وظيفه وزارت آموزش ‌و پرورش و آموزش نحوه صحيح استفاده از تلفن همراه به عهده وزارت ارتباطات است که متاسفانه تاکنون هيچ اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته است؛به همين جهت امروزه شاهد تبادل و ارسال پيام‌هاي کوتاه نامناسب و گاهي غيراخلاقي در کشور هستيم که فرهنگ جامعه را به نوعي متاثر کرده است.
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا