سود سرشار از پيامکهاي به مقصد نرسيده

.همراه اول از مدت ها پيش قرار بوده اين خدمت را ارائه کند با اين وجود به گفته يک کارشناس اين خدمات هنوز در شبکه همراه اول ارائه نمي شود . هومن تند هوش ، با اشاره به اعلام حذف هزينه پيامک هاي به مقصد نرسيده همراه اول از صورتحساب مشترکان افزود : ورود رقيب جديدي به نام ايرانسل در کشور موجب حرکت و تکاپوي همراه اول در اين خصوص شد . به گفته وي ، ايجاد عرصه رقابت د رحوزه تلفن همراه به تلاش جهت جلب رضايت مشترکان منجر شد ، حذف هزينه پيامک هاي به مقصد نرسيده نيز از جمله آنها محسوب مي شود .اين کارشناس با اشاره به مسائلي که مسئولان تلفن همراه دولتي براي تاخير در اجراي اين امر اعلام مي کنند ، گفت : هر دو مورد مطرح شده از سوي مسئولان دولتي بسيار مبهم است . متاسفانه تعريف دقيق و واضحي از نقاط شارژ و مشکلات شبکه که اعلام کرده اند به مشترکان ارائه نشده است . به گفته تند هوش ، طبق آمارهاي اعلام شده از سوي مديران شرکت ارتباط سيار در گذشته ، 20 الي 30 درصد پيامک ها به مقصد نمي رسد .
با توجه به اين آمار و متوسط تبادل 40 ميليون پيامک در روز در سال 86 با نرخ هر پيامک 142 ريال و پيش بيني تبادل 90 ميليون پيامک در روز در سال 87 با نرخ جديد 222 ريال ، به تاخير انداختن حذف هزينه پيامک به مقصد نرسيده ، در آمد هنگفتي را براي همراه اول مهيا مي سازد . وي با طرح اين سوال که نقاط شارژ هايي که مقامات مي گويند کجا هستند ، و دلايلي که ناشي از اشکالات شبکه ناميده مي شود چيست ، گفت : آيا مانند گذشته خاموش بودن گوشي گيرنده و يا ارسال پيامک به شماره هاي اشتباه از سوي فرستنده و يا پر بودن صندوق پيام کوتاه گيرنده دليل نرسيدن همه اين پيامک هاي نا موفق است ؟
اين کارشناس سرويس هاي ارزش افزوده تلفن همراه تصريح کرد : هر چند که موارد مذکور نيز مي تواند دليلي بر نرسيدن پيامک به مقصد باشد اما به نظر مي رسد که بيشتر آنها معلول فروش بيش از حد سيم کارت ، بدون توجه به ظرفيت فعلي شبکه است . وي اضافه کرد : چنانچه گوشي تلفن همراه گيرنده پيامک خاموش باشد و يا صندوق پيامک آن ، ظرفيت دريافت پيام جديد را نداشته باشد ، با توجه به ماهيت ذاتي پيامک يعني ذخيره و ارسال ، شرکت ارتباطات سيار مي بايست با ذخيره کردن و ارسال آن در زمان در دسترس بودن گيرنده در شبکه ، از نا موفق بودن در ارسال جلوگيري کند . تند هوش تاکيد کرد : اما با توجه به افزايش تعداد مشترکان ، همراه اول اقدام به کاهش فوق العاده زمان ذخيره سازي و به تبع آن کاهش تعداد دفعات تلاش جهت ارسال پيامک کرده است .
وي خاطر نشان کرد : بدين ترتيب بسياري از مواردي که به عنوان رفتار مشترک و عامل نرسيدن پيامک به مقصد از آن ياد مي شود ، در واقع عدم انطباق رفتاري مشترکان تلفن همراه با توجه به افزايش محدوديت منابع در شبکه همراه اول ، ناشي از افزايش تعداد مشترکان است که موجب کاهش سهم مشترکين از استفاده از منابع و امکانات موجود مي شود . تند هوش با اشاره به شارژ مشترکين حتي در تلاش هاي ناموفق جهت ارسال و رومينگ بابت پيامک هاي ناخواسته و تبليغاتي گفت : همه اين موارد روزانه سود هنگفتي را براي همراه اول به دنبال دارد .
به گفته تند هوش مشترکان همراه اول نبايد انتظار کاهش هزينه هاي صورتحساب خود به دليل حذف هزينه پيامک هاي نرسيده به مقصد را در آينده اي نزديک داشته باشند همانطور که نبايد انتظار کاهش صورتحساب پيامک را به دليل افزايش تعرفه آن داشت چرا که شرکت ارتباطات سيار بايد هنچنان يک شرکت دولتي سود آور با رشد چشمگير باشد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا