39 ميليون سيم كارت در دست مردم است

به گزارش باشگاه خبرنگاران محمد سليماني در برنامه تلويزيوني نگاه يک درباره آنتن ندادن تلفن همراه در 44 خيابان از 287 خيابان تهران گفت: 44 خيابان ثابت نيست بلکه بنا به شرايط اين تعداد در نوسان است و نمي توان خيابان هاي خاصي را مشخص کرد.
وي درباره نظارت بر عملکرد ايرانسل و تاليا افزود: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بر عملکرد اين دو شرکت نظارت دائم دارد.
سليماني با دفاع از عملکرد اين دو شرکت گفت: طبق برنامه شرکت ايرانسل بايد 5 ميليون سيم کارت عرضه مي کرد اما در حال حاضر اين عدد به 11 و نيم ميليون رسيده است، ضمن آنکه اين شرکت 470 شهر کشور را پوشش مي دهد.
وزير ارتباطات در خصوص موانع شرکت مخابرات افزود: در صورت همکاري مديريت شهري کارهاي مربوط به حوزه مخابرات بهتر پيش خواهد رفت.
سليماني گفت: يکي ديگر از موانع پيش روي مخابرات کشور، سازمان هاي نظارتي دولتي است که در صورت برداشته شدن اين مانع و يکپارچه سازي شبکه، خدمات رساني بهتري به مردم خواهد شد.
وي در پاسخ به اينکه آيا با خصوصي سازي شرکت مخابرات، شبکه تلفن همراه دچار لجام گسيختگي نخواهد شد؟ افزود: همه شرکت هاي خصوصي از شبکه يکپارچه مخابراتي استقبال مي کنند و در اصل علم و منطق فناوري مخابرات نيز بر اين موضوع تاکيد دارد.
سليماني درباره نرخ مکالمات تلفن همراه نيز گفت: نرخ مکالمات هر يک از شرکت هاي همراه اول، ايرانسل و تاليا را سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بر اساس مقررات خاص تعيين مي کند و اين کاملا کارشناسي شده است.
وزير ارتباطات درباره اينکه شرايط فعلي براي خصوصي سازي مخابرات بين اپراتورها مناسب نيست، با رد اين موضوع افزود: ايرانسل در همين شرايط فعلي نيز توانسته به خوبي و فراتر از تعهدات خود عمل کند؛ در دو سال اخير 11 و نيم ميليون سيم کارت واگذار کرده است و طي دو ماه آينده اين عدد را به 15 ميليون خواهد رساند بنابراين اين شرکت توانسته است تعهد 4 ساله خود را دو ساله به پايان برساند.
سليماني با بيان اينکه بازار اپراتورهاي تلفن همراه گرم است، تصريح کرد: در هر حال نتيجه رقابت شرکت هاي مخابراتي و اپراتورها بايد به نفع همه مشتريان  باشد نه مشتريان يک اپراتور خاص.
وي درباره واگذاري اپراتور سوم نيز گفت: کارهاي مزايده انجام و‌ مصوبات از کميسيون اقتصادي دولت گرفته شده است و اکنون در حال گفت و گو با سرمايه گذاران خارجي هستيم.
سليماني افزود: در مجموع فضاي خوبي بر اين کار حاکم است و اميدواريم تا پايان نيمه نخست امسال اپراتور سوم را واگذار کنيم.
وزير ارتباطات در پاسخ به اينکه آيا پيش بيني شده است تا مشکلات اپراتور قبلي براي اين اپراتور ايجاد نشود گفت: تلاش و مديريت مي کنيم تا مشکلات ترکسل پيش نيايد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا