منکس تلکام انگليس در مدارس سطل هاي ويژه بازيافت گوشي نصب کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” ريسايکل دات کو دات يو کي” ، شرک منکس تلکام با همکاري آموزش و پرورش ، دولت محلي و مقامهاي حفاظت از محيط زيست ، سطل هاي بازيافت گوشي هاي تلفن همراه را در تمامي مدارس يکي از جزيرهاي واقع بين انگليس و ايرلند ، قرارداد.
در اين گزارش نام جزيره را ذکر نشده و آمده است : با اجراي اين طرح اطلاعات و آگاهي کودکان درباره لوازم الکترونيکي و گوشي هاي تلفن همراه افزايش يافته و در جمع آوري و  بازيافت گوشي هاي معيوب و از رده خارج همکاري مي کنند.
با قراردادن سطل هاي بازيافت در مدارس ، دانش آموزان تشويق مي شوند  گوشي هاي تلفن همراه معيوب و يا شارژهاي از کارافتاده و خراب شان را به منظور بازيافت  دراين سطل ها بياندازند.
شرکت منکس تلکام از سال 2004 ميلادي در زمينه بازيافت گوشي هاي تلفن همراه فعاليت مي کند.
اين شرکت با بررسي گوشي هاي جمع آوري شده ، ميزان عيب و اشکال آنهارا مشخص و تعيين کرده و گوشي هاي قابل تعمير را بازسازي مي کند و براي استفاده مجدد ، به کشورهاي درحالت توسعه مي فرستد.
اين شرکت همچنين قطعات گوشي هايي را که ديگر قابل تعمير و استفاده مجدد نيستند ، جدا سازي و سپس نابود مي کند.
براساس آمار ارايه شده ، با اجراي اين طرح ، بيش از 75 هزار گوشي تلفن همراه بازيافتي ازسراسر اين جزيره جمع آوري شده است که تعداد زيادي از آنها بصورت شکسته شده و اوراق از مکانهاي ديگر جمع آوري  و درسطل هاي مدارس انداخته شده اند.
يکي ديگر از ابتکارهاي شرکت منکس تلکام براي برنامه بازيافت گوشي هاي معيوب و از کار افتاده ، با کمک گرفتن مستقيم از صاحبان اين گوشي ها انجام مي شود.
به اين ترتيب که درازاي هرگوشي تلفن همراه بازيافتي که مشتريان اين شرکت تحويل مي دهند ، مبلغي بعنوان هديه  از آنها دريافت مي شود که اين مبلغ صرف کاشتن درخت در ساختمان آسايشگاه جديد مي شود.
شرکت منکس تلکام Manx Telecom  درسال 1986 بعنوان بخشي از شرکت بريتيش تلکام British Telecom  توسط سياستمدار “والتر گيبلي” تاسيس شد.
131/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا