برتري خطوط همراه بر تلفن ثابت در پاکستان

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،مقامات سازمان ارتباطات از راه دور پاکستان در بيانيه اي که در اين زمينه منتشر کرد آورده است،تا مارس 2008 تعداد کاربران خطوط ثابت در هر فصل با کاهش 6.1 درصدي مواجه بوده و اين کاهش در ميان کاربران WLLتا ماه مي 2008 ميلادي هر ماه 4.4 درصد بوده ا ست.
“عمايرچقتاي”يکي از محققان در اين زمينه با بيان اين که رکود در اين بازار به وضوح قابل رويت است و کاهش تجارت درآينده بسيار بيشتر خواهد شد، گفت: شواهد نشان مي دهد که اين کاهش طي سه تا چهار سال آينده ثابت خواهد ماند اما تعيين زمان دقيق اين تثبيت کمي مشکل است.
وي دليل اين کاهش را رشد سريع بخش هاي مختلف تلفن همراه اعلام کرد و آن را پديده اي جديد در پاکستان ندانست.
در اين گزارش آمده است  تعداد کاربران ational Telecom ooperation (NTC) پاکستان نيز با تاثير از عوارض رشد سرويس هاي تلفن همراه ، با  3.1 درصد کاهش  از 106هزار در دسامبر 2007 ميلادي به103هزار در مارس 2008ميلادي رسيده است.
پاکستان مدعي چهارم قاره اسيا در  زمينه صنعت ارتباطي تلفن همراه است و با حدود 85.03 ميليون کاربر تا پايان آوريل 2008 رشد ساليانه اش معادل 45.6 تخمين زده شده است.
بازار ارتباطي اين کشورتحت تسلط شبکه  gsmاست.
در بررسي هاي به عمل آمده پيش بيني مي شود که اين کشوربتواند در اينده اي نزديک رتبه سوم بازار ارتباطي اين قاره را از آن خود کند وجا پاي ژاپن بگذارد.
پاکستان 9اپراتور تلفن همراه دارد.
134/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا