ارتباطات

آماده تبادل تجربيات خود در زمينه ICT با ديگر کشورها هستيم

به گزارش  موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دکتر کمال محامدپور، معاون آموزش، پژوهش و امور بين الملل در بيست و هشتمين اجلاس گروه مطالعاتي جامعه مخابراتي آسيا و اقيانوسيه(APT (با بيان اين مطلب افزود: ما در ايران اهميت زيادي براي APT قائل هستيم و همکاري فعالي را با آن در گذشته داشته و به آن ادامه مي‌دهيم.
وي با اشاره به نقش بسيار مهم APT در منطقه و در راستاي نزديک کردن سياست‌گذاران و اپراتورهاي مخابراتي افزود: APT نقش مهمي در مجامع بين المللي چون ITU بازي مي‌کند.
دکتر محامدپور با اظهار اميدواري از انجام موفقيت آميز اين اجلاس تأکيد کرد: براي تبادل تجربيات در زمينه توسعه ICT با ديگر کشورها آمادگي داريم.
گفتني است اساسنامه‌ جامعه‌ مخابراتي‌ آسيا و اقيانوسيه‌  (APT) طي‌ نهمين‌ اجلاس‌ مجمع‌ عمومي‌ منعقده‌ در دهلي‌ نو كه‌ در تاريخ‌ اول‌ آبان‌ ماه‌ 1381 هجري‌ شمسي‌ مطابق‌ با 23 اكتبر 2002 ميلادي‌ به‌ تأييد نمايندگان‌ كشورهاي‌ عضو رسيده‌ است‌.
بر اساس اين گزارش هدف‌ جامعه‌ مخابراتي‌ افزايش‌ توسعه‌ خدمات‌ مخابراتي‌ و زيربناي‌ اطلاع‌رساني‌ در سراسر منطقه‌ با تأكيد ويژه‌ بر توسعه‌ آن‌ در مناطق‌ كمتر توسعه‌ يافته‌ است که در تحقق‌ اين‌ اهداف‌، جامعه‌ مخابراتي‌ ممكن‌ است‌ در ابتدا ،توسعه‌ خدمات‌ مخابراتي‌ و زيربناي‌ اطلاع‌ رساني‌ را افزايش‌ داده‌ و مزاياي‌ فن‌آوري‌ اطلاعات‌ و ارتباطات‌ را براي‌ رفاه‌ مردم‌ منطقه‌ به‌ حداكثر برساند.
 همچنين APT  درصدد است  همكاري‌ منطقه‌اي‌ را در زمينه‌هاي‌ موردعلاقه‌ عموم‌، از جمله‌ ارتباطات‌ راديويي‌ و توسعه‌ استانداردها، گسترش‌ دهدودر حوزه ‌هاي‌ مربوط‌ به‌ توسعه‌ فن‌آوري‌ مخابرات‌ ،زيربناي‌ اطلاع‌ رساني‌ ،خط‌ مشي‌ و مقررات‌ با هماهنگي‌ ساير سازمانهاي‌ بين‌المللي‌، هركجا كه‌ لازم‌ باشد، مطالعاتي‌ را انجام‌ دهد.
انتقال‌ فن‌آوري‌، توسعه‌ نيروي‌ انساني‌ و تبادل‌ اطلاعات‌ جهت‌ توسعه‌ متعادل‌ خدمات‌ مخابراتي‌ و زيربناي‌ اطلاع‌ رساني‌ در داخل‌ منطقه‌  از ديگر اهداف اين اجلاس است.
117/13 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا